Categorie: "Campagne"

Paris Hilton start reclamecampagne voor eigen parfummerk CanCan

We kunnen er een speciale rubriek voor beginnen, internationale BN-ers die met 'n eigen parfummerk komen (neem Christina Aguilera of Diddy of Beyoncé of Mariah Carey of Britney Spears). De onvermijdelijke Paris Hilton is net gestart met een promo- tietour voor haar CanCan-merk, ondergebracht bij Parlux Fragrances in New York. Parijs, Moulin Rouge, het kan niet missen. Hoog boven Times Square is vanaf komende week een nieuwe commercial te zien met 't merk. Voor de PH-liefhebbers -count me out- zijn er deeltjes te zien, met wat making-off erbij, HIER en HIER. Zie ook Celebs.blog over haar ervaringen bij David Letterman, waar de CanCan-promotie fout ging.

Muziek met lege bierflessen in commercial van Foster’s merk VB

Knap stukje muziek, van leden van het Melbourne Syphony Orchestra, gespeeld op lege bierflessen. Het merk heet VB, onderdeel van het buiten Australië meer bekende Foster's. Doet een beetje denken aan die verrassende internetcommercial ''beerblowers'' van onze eigen biermerk Amstel (Light), die zich afspeelt in New York. Via Duncan's TV.

Rugbybal gedropt uit vlietuigje met Zuid-Afrikaanse Springboks

Niets speciaals, gewoon een aardige commercial van Vodacom -familie van?- het grootste mobiele netwerk in Zuid-Afrika. Ze noemen zich de grootste supporter van de Springbok-supporters. In een een vliegtuigje enkele leden van het Zuid-Afrikaanse rugbyteam, dat net wereldkampioen werd in Parijs door Engeland te verslaan. Ook in de woestein wordt rugby beoefend, gelooft u het? Om maar te zwijgen over mobiel telefoonverkeer.  "Bringing Springbok Rugby To All Corners of South Africa'', claimt Vodacom echter.

 

Aparte advertentie Nationale-Nederlanden over de vergrijzing

Aparte advertenties en commercials hebben altijd mijn belangstelling. Zo was er gisteren die van E.ON. Ook in de krant een ongebruikelijke van Nationale-Nederlanden. Apart in de zin van afwijkend van de normale reclame. Het was meer een boodschap, verpakt als adver- tentie, met het bekende oranje er omheen. Zonder opsmuk. Ludo Wijngaarde, directie- voorzitter, gaat in op de vergrijzing en de noodzaak voor ouderen om langer door te werken. Op de site van N-N niet toevallig veel pensioenverzeke- ringsmogelijkheden, maar het verhaal van Wijngaarde ontbreekt er, vreemd genoeg. Goede manier van adverteren, om echt iets te zeggen tegen je (potentiële) klanten over een wezen- lijke ontwikkeling.

Britse krant The Sun heeft ballen, en laat ze vallen op Londen

Laat je met helicopters 5300 ballen op Londen vallen, vraagt er iemand op YouTube: ''Wie is die blonde vrouw?'' In die heli, achter de knoppen. The Sun, de Engelse sensatiekrant, heeft ballen, en dacht dat te moeten bewijzen onlangs, vlak voor het nieuwe  voetbal- seizoen. Met een spectaculaire commercial, waarvoor een helicopter werd ingezet -het lijken er meer- en zes piloten. En sexy zogenaamde piloten. Wat er daarna met al die witte en zwarte ballen is gebeurd, meldt het stukje op Duncan's TV niet. Het laatste woord is aan The Sun: "When you love football this much, you just want to share it with the world."

Insect vangt kikker in commercial voor … Volkwagen GT (met TSI)

Volkswagen, wie anders verzint zoiets? Voor de GT met TSI (even opgezocht: zuinige nieuwe motor met directe benzine-inspuiting en twincharger-techniek). Unusually powerful, zegt bijgaande tekst slechts. Gemaakt door bureau DDB in Berlijn. De rollen omgedraaid in de natuur: vliegend insect vangt kikker, maar laat los bij het aanschouwen van die prachtige nieuwe VW. Of begrijp ik 't niet goed… Via Shedwa-blog, dat 'm ook vermakelijk vindt, maar zich wel afvraagt op dat filmpje wel hout snijdt (als commercial) …

Amerikaanse damesvoetbalteam: geintrappen in spotje van Nike

'The greatest team you've never heard of.' Geestige commercial van Nike voor het Amerikaanse damesvoetbalteam, dat geen fluit voorstelt, maar wel zijn/haar best doet. En dat zich niet laat afleiden door Rainn Wilson van de Amerikaanse serie The Office, die als over-the-top pr-man Jim Mike rare dingen uithaalt in het doel. De blogger van reclameweblog Adfreak kan dat wel waarderen, en dat geldt ook de achtergrondmuziek: het nummer ''creepy and wonderful' nummer 10 lb. Moustache van de nieuwe band Man Man. Dat u het maar weet. Het spotje is gemaakt door bureau Wieden + Kennedy in de VS.

Bob Dylan maakt een omweg in spotje voor Cadillac en XM Radio

Veel kritiek van YouTubers op zijn ‘'uitverkoop aan de commercie'', maar ook: ‘'we love him.‘' Desondanks. Na eerdere uitstapjes voor de iPod en, een stuk controversiëler, lingerieketen Victoria‘s Secret, verschijnt Bob Dylan nu in een tv-commercial voor het oer Amerikaanse automerk Cadillac en XM Radio, die nauw samenwerken. En hij rijdt in een 2008 Escalade SUV in de Antelope Valley-woestijn, uiteraard naar XM Radio, waarop hij een eigen programma heeft. Detour (omweg) heet het filmpje, waarin Dylan wel is te zien, maar slechts één (slecht te verstane) regel zegt: "What's life without taking a detour?" (meldt Duncan's TV.) Via Adfoblog een lange versie (2 min.), waarin Dylan overdreven veel reclame maakt voor de Cadillac, dus geef mij die korte maar.