‘Ik ben te oud, nee, te duur’ zegt Trouw-campagne

Trouw te duur en twijfelVorig jaar werd als reclame voor dagblad Trouw het thema ‘Twijfel’ geïntroduceerd, met onder meer deze tv-commercial.  Dit jaar geeft het reclamebureau erachter, Kokoro (=hart in het Japans)  ‘twijfel’ meer verdieping met een herfst- vervolgcampagne. Met onder meer deze advertentie. Meer voorbeelden hier. Wie op zoek is naar de waarheid, moet wel durven twijfelen. De advertentie-tekst onderaan zegt onder meer: ”Als makers van Trouw hebben wij dagelijks te maken met twijfel. Die is onlosmakelijk verbonden met denken en daarom zien we het als een kracht. Twijfel laat ons elke dag met een open blik naar de wereld kijken, zodat we elke dag voor u nieuws met verdieping kunnen brengen.”  De campagne houdt het dagbladmerk goed staande in een neergaande markt, aldus Kokoro, dat eerder een bureauonderscheiding (‘New Kids on the Block’) kreeg van vaksite Fonk. Bijgaande advertentie van Trouw kondigt een lezersspecial aan over te duur/te oud zijn op zaterdag 13 september: ”Hoeveel van een extra levensjaar kosten?

Lees ook:Trouw-spotje mikt op waarheidszoekers: ‘Wie denkt, twijfelt’
Lees ook:Verdieping-campagne Trouw over obesitas, sexting en vluchteling
Lees ook:Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring
Lees ook:Digitaal beeld voor alle UPC-abonnees meldt advertentie
Lees ook:Terugroepreclame voor staande leeslampen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.