‘Wie denkt, die twijfelt,’ zegt de voice-over in de commercial voor dagblad Trouw, met als slogan nog steeds ‘Misschien wel de beste krant van Nederland.’ Thema van de nieuwe imagocampagne is ‘twijfel‘. Met de campagne ‘Wie twijfelt, kiest Trouw’ richt Trouw zich op iedereen die op zoek is naar waarheid. Want ‘wie op zoek is naar de waarheid, moet wel durven twijfelen’. In de commercial hoofdredacteur Willem Schoonen
en redacteuren van Trouw nachts in actie, meldt vaksite Adformatie. Dat citeert Merlijn van Vliet van het nieuwe reclamebureau Kokoro, dat de campagne maakte, aldus: ”Waar sommigen twijfel als een zwakte zien, zien wij het vooral als een kracht. Twijfel hoort bij Trouw zoals oordeel bij Telegraaf hoort. En het past natuurlijk als geen ander bij de pay-off.’ Dat zie ik ook als een kracht, maar zelf laat ik me toch net iets eerder verleiden door media die roepen dat ze antwoorden brengen; in het besef dat geen krant de wijsheid in pacht heeft. De regie van het fraaie filmpje was in handen van Hugo Keijzer van Cake Film & Photography.
Lees ook:‘Ik ben te oud, nee, te duur’ zegt Trouw-campagne
Lees ook:Verdieping-campagne Trouw over obesitas, sexting en vluchteling
Lees ook:Cora zoekt opvolgster in commercials van Mora
Lees ook:Trouw, ‘krant media idealen,’ adverteert op pakken melk Groene Koe
Lees ook:Boer zoekt vrouw in Chevy’s SuperBowl-commercial