De Amersfoortse gaat door waar anderen stoppen in de VS

Ondernemers gaan door waar anderen stoppen.’ Ik wil niet zeuren hoor, maar waarom in Amerika opgenomen, deze vermakelijke commercial van de oerhollandse ‘ondernemersverzekeraar’ De Amersfoortse? Vanwege de (winter)zon, in Florida? Ze willen toch geen Amerikaanse ondernemers aanspreken? ”Flexibel zijn en leren omgaan met tegenslag en commitment zijn noodzakelijk om succesvol te zijn” meldt de verzekeraar. Hoor het graag van betrokkenen. Enfin, de commercial met duidelijke boodschap is gemaakt door het Nederlandse reclamebureau John Doe, dat ook die spot met Van Bronkhorst, Blijdorp, Feyenoord en verzekeraar ASR maakte. Regie wederom van Hein Mevissen (productiemaatschappij in dit geval: Filthy Film Los Angeles). De muziek: Floating on Cloud Nine van Peter Wolf, zangroep heet The Johnsons. Bron: rechtstreeks.

Lees ook:Van Bronckhorst & zoon & Olli in Feyenoord-spot Blijdorp
Lees ook:Sinterklaaspakket Feyenoord in de reclame bij Metro
Lees ook:Pleh! Alles gaat achterstevoren bij ‘m in Interpolis-spotje
Lees ook:Vrouw laat mannenhoofden tollen in spotje verzekeraar Mercator
Lees ook:Gouden Loeki 2013: ASR/Olli met reclamebureau John Doe

7 reacties op “De Amersfoortse gaat door waar anderen stoppen in de VS

  1. Wendy

    Dus al die commercials die in het buitenland zijn opgenomen kunnen niet? Centraal Beheer doet niet anders. Vrijwel allemaal Engels en in buitenland gemaakt.
    Daarbij is het filmpje duidelijk een metafoor.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Wendy: Point taken. Dank voor reactie, dat allereerst. Ik snap de metafoor, maar zie het meer als een hartenkreet: maak zoveel mogelijk hier in barre tijden voor de hele branche. Tenzij je een zomertafereel moet schieten en het hier winter is (vaak ook naar Zuid-Afrika dan, ik weet het).

      /   Beantwoorden  / 
  3. Ton

    John Doe en Filthy Film is één bedrijf. Filthy Film Is de productie maatschappij van John Doe. Zitten al jaren in Los Angeles. Kan je gewoon Googlen. En over die hartekreet. Hou toch op zeg. Als jezelf niet dingen maakt of in film zit bemoei je dan ook niet met waar en hoe anderen het maken. Gaan we opeens out if the blue het opnemen voor de Nederlandse film industrie. Waarom niet bij al die andere artikelen over commercials?! Kop boven het maaiveld en de middelmaat zal altijd een reden vinden om te snoeien. Erg kinderachtig en flauw stukje.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Martijn

      Ton, zoek een spiegel op en wees eens eerlijk: je weet zelf immers dónders goed beter.

        /   Beantwoorden  / 
  4. HAhaha

    @HAhaha Anonieme vuilspuiterij over partij(en) genoemd in een bericht komt er bij ons niet op (-red)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Erik

    Leuke ingezet die effecten van de app ‘Action Movie’.

    Ik kan het alleen niet helpen dat ik aan het einde hoor ‘Wat er ook gebeurt’…

      /   Beantwoorden  / 
  6. Ewdin Verkerk

    Tja… ze moeten dus de Nederlandse ondernemer aanspreken. En hoe leuk je het ook metaforisch vindt, het komt niet over door de USA-sfeer. Ik zit niet in de film. Ben gewoon een Nederlandse ondernemer in de IT. En had in het begin geen idee voor wie het was. Absoluut mooi gemaakt.

    Edwin

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.