Dagbladen en buitenreclame in mediumtype-oorlogje

De billboard links viel me al eerder op. Buitenreclame-exploitant JCDecaux zet zich af tegen de krant, en op hun site is een uiting te zien tegen brievenbusreclame. Best geestig, maar daar gaat het even niet om. Vanochtend zag ik in de wakkere krant de advertentie beneden van de gezamenlijke dagbladen (via Cebuco). Met een vriendelijker boodschap, dus niet gericht tegen buitenreclame, maar met de suggestie dat internetreclame pas effectief is als erover wordt geschreven in de dagbladen… Daarover kun je dus twisten, want een viral -internetreclamespot- is succesvol als ie door velen wordt gezien/doorgemaild. En als er wat over in de krant verschijnt is dat mooi meegenomen. Benieuwd wat er nog meer gebeurt in deze mini-mediumtype-oorlog, waarin radio zich ook roert. Terwijl er net in de media heeft gestaan dat … tv-reclame het zo goed doet. De strijd tegen de echte vijand is kennelijk opgeven. Want kansloos?

Lees ook:Zuid-Korea bedankt ons land voor inzet & steun in advertentie
Lees ook:Mini groeit, wordt Maxi en mag ‘t opnemen tegen een monster
Lees ook:Reclame-omzet omlaag, behalve bij internet & buitenreclame
Lees ook:Experimentele Alfa GT-advertentie heeft succes in de dagbladen
Lees ook:Gratis iPad mini 2-aanbod Telegraaf in de reclame na oordeel Consumentenbond

Eén reactie op “Dagbladen en buitenreclame in mediumtype-oorlogje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.