Experimentele Alfa GT-advertentie heeft succes in de dagbladen

Bijna te mooi om waar te zijn, voor de dag- bladen. Okay, we geloven het. De diverse mediumtypen beconcurreren elkaar als het gaat om de advertentiewerving en ieder medium bewijst graag hoe krachtig recla- me respondeert. Automerken adverteren doorgaans in dagbladen met acties (1000 euro minder, airco gratis), maar niet met fraaiere themareclame, daarvoor is televisie, want meer emotie. Maar dagblad- lobbyclub Cebuco meldt over een experi- ment met bijgaande themauiting voor de Alfa GT in de dagbladen dat deed wat vurug werd gehoopt. ‘'De creatieve benadering zorgde ervoor dat de bekendheid van de GT in de doelgroep met 40 pct steeg na een een- malige plaatsing van de advertentie, ook de intentie om de Alfa GT te gaan bekijken verdubbelde naar 20 pct.'' Alfa Romeo's Thomas Pril noemt het resultaat zonder meer overtuigend.  ''Het toont aan

dat dagbladen voor ons ook thematisch goed werken. Bij een volgende thematische campagne van Alfa Romeo zullen we dagbladen zonder meer meenemen in onze overwegingen. Een aansprekende creatieve uiting zal daarbij een randvoorwaarde zijn.'

Goed voor de dagbladen dus, als mediumtype (en goed voor goeie, creatieve uitingen, want als ze niets losmaken bij de consument vanwege slechte kwaliteit, laat dan maar).

Lees ook:Géén twitterbericht: ‘Alfa Romeo is now following you’
Lees ook:Uma Thurman maakt reclame voor Alfa Romeo Giulietta
Lees ook:Spelen met zwarte inkt in Israelische commercial Alfa 159
Lees ook:Ook een blinde vrouw merkt ‘m op in spotje, de Alfa Romeo Brera
Lees ook:Creatieve actie van reclamebureau Lowe tegen TE HUUR-bord

2 reacties op “Experimentele Alfa GT-advertentie heeft succes in de dagbladen

  1. aspirin

    Wat is hier creatief/experimenteel aan? Automerken doen niet anders dan een auto in een leuk plaatje plakken en de prijs vermelden – dat is bij deze advertentie niet anders

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Creatief, niet mijn omschrijving, die van Cebuco. Experimenteel= een thema/imago-advertentie voor een automerk in de dagbladen (niet dat dat de eerste is overigens).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.