Zet je hond op dieet is de boodschap van twee nieuwe Australische commercials voor het product New Pedigree Light. Zeer kort, zeer duidelijk, met wat trucage, gemaakt door reclamebureau WhyBin/TBWA in Melbourne. Het automerk in spotje twee laten ze maar niet zien, heel verstandig, haha. De (Nederlandse) derde, de geestigste, is van enkele jaren terug maar heeft toen, niet verrassend, de buis nooit gehaald.
Lees ook:Wind-ongevoelige aanstekers Zippo fraai getoond in buitenreclame
Lees ook:Spotjes gefilmd vanuit de vagina (2): Na Lactacyd, het uitstrijkje
Lees ook:De bikinivrouw van James Bond en het … Kruidvat-spotje
Lees ook:Scarlet laat kinderen in de kou staan in ‘leven is duur’-spots
Lees ook:Na de herkomst van de radijs, de aarbei, in spotje AH
Deze van TBWA/Neboko vind ik iets slimmer: http://www.youtube.com/watch?v=uJKpHqpQ4SM
@Bart: Ik ook, heb er ook naar verwezen in het bericht, want aan dat spotje is al eerder aandacht besteed op Reclamewereld.blog: http://reclamewereld.blog.nl/varia/2006/12/18/commercial-van-pedigree-light-die-nooit-op-tv-komt
Ach verdomd, overheen gelezen!
‘Put your dog on a diet’. Als je dat vertaalt krijg je iets als ‘Honden aan de lijn’. Wat me doet denken aan een andere leuke Nederlandse Pedigree Light-campagne van een paar jaar geleden:
http://www.creatie.nl/creatie/select/expression/10814.do