Categorie: "Buitenreclame"

Nokia contra iPhone op Amerikaanse ‘Open to anything’-affiches

''Now if we could only get Nokia to design stuff more like Apple does and get Apple to be as open minded as Nokia,'' verzucht een Applefan op het Amerikaanse Macrumoursblog. Aanleiding is de affichecampagne van Nokia voor zijn N-serie toestellen in de VS waarin -zonder de naam van de concurrent te noemen- de iPhone wordt aangepakt. Op een vriendelijke manier (zie ook N95 vs iPhone-filmpje). De affiches zijn onderdeel van Nokia‘s ''Open to anything''-campagne. Het Nederlandse Macwereld legt al even vriendelijk uit wat de N-serie-toestellen van

Met niet-bestaand ijsje GletsiIce reclame gemaakt voor buitenreclame

Afgelopen ''zomer'' waren ze overal in Nederland te zien: de billboard- affiches van GletsiIce. Dit ijsje werd door buitenreclame-exploitant JCDecaux bedacht om de kracht van buitenreclame aan te tonen. De bijbehorende website van GletsiIce werd vrijwel direct druk bezocht, aldus de exploitant op zijn site. Na de campag- neperiode stond de teller zelfs op 18.000 unieke bezoekers. Mensen die de website be- zochten, werden meteen doorver- wezen naar de Ola-site. ‘'En dat hebben ze daar ook gemerkt! In de eerste campagneweek belde de

No anorexia-campagne Italiaanse modehuis No-L-ita controversieel

Een betrekkelijk onbetekenende Italiaanse modeketen, No-L-ita, heeft voor opschudding gezorgd met een advertentie plus buitenreclame- campagne waarin een naakte vrouwelijke anorexiapatiënt is afgebeeld. De campagne, die samenvalt met de Milan Fashion Week, is bedoeld om het bewustzijn over de eetstoornis te vergroten. De fotograaf is de van de Benetton-campagne (en de aidsuiting) bekende Oliviero Toscani, die op een video op de De Pers-site kort wordt geïnterviewd (met reacties van passanten). De uitgemergelde Franse vrouw, Isabella Caro, heeft al 15 jaar anorexia (en de huidziekte psoriasis), meldt De Pers. "Ik heb mezelf te lang verstopt en verborgen gehouden," zei ze woensdag in een interview met het blad Vanity Fair. "Nu wil ik mezelf zonder angst laten zien, al weet ik dat mijn lichaam afstotelijk is." Ze is 27 jaar en weegt 31 kilo.

Weinig licht in prachtige buitenreclame van electriciteitsbedrijf Eskom

Use Electricity Wisely, adviseert Eskom. Erg knap bedacht (en dat, terwijl Eskom graag zoveel mogelijk energie wil verkopen). Zo hoort 't. De adverteerder blijkt een Zuid-Afrikaans bedrijf, dat liefst 95 pct van de nationale electriciteitsconsumptie dekt, dus ze kunnen zich wat veroorloven. Use Monopoly Wisely, adviseer ik Eskom. Via Creative Bastards/Reclameweblog.

Dankzij windvlaag komt ondeugende buitenreclame Bastop tot leven

''Creatieve reclamemakers maken soms gebruik van de elementen om hun billboard of poster verrassend te laten transformeren,'' noteert blog Sales Online statig. ''Kijk naar eens naar het billboard van een lingeriefabrikant. Daar is niks aan als er geen wind staat.'' Ach, wat moet ik daaraan nog toevoegen, niets toch (en eindelijk even geen commercial, ook mooi meegenomen). Merk heet Bastop (look your best), maar een site met meer info was niet te vinden. 

Steigerreclame aan banden in Amsterdam, inkomsten op de tocht

Jaarlijks wordt in Amsterdam 3,5 ton verdiend aan steiger- reclame, toch moet deze vorm van reclame aan banden worden gelegd. Dat stelt de Werkgroep Buitenre- clame in de hoofdstad voor, aldus De Telegraaf deze week. Want de ''megarecla- medoeken blijven vaak veel te lang hangen, vanwege die inkom- sten. En ze trekken vaak te veel aandacht ten koste van het beschermd historisch stadsgezicht,'' zeggen de PvdA en GroenLinks. De werkgroep stelt onder meer een maximale grootte

Buitenreclamevrije Sao Paolo gebruikt in commercial Sky Movies

In Sao Paolo werd buitenreclame begin dit jaar in de ban gedaan door de strenge burgemeester en moesten 800 reclame-uitingen op billboards eraan geloven. Een Clean City-wet werd geïntroduceerd om visuele vervuiling effectief tegen te gaan. Maar elk nadeel heb ze voordeel moet ook het bureau van het Britse BSkyB hebben gedacht. Bijgaande commercial voor Sky Movies kondigt aan dat dit digitale betaalkanaal voortaan reclamevrij is. Because you like your movies with no interruptions, we took away the ads. Aardig bedacht (bureau WCRS). Via Advertolog.

Wind-ongevoelige aanstekers Zippo fraai getoond in buitenreclame

Het Portugese blog Creative Brain kwam met dit beeld van enkele jaren terug, 2003, reclame voor ''wind-ongevoelige'' aanstekers van Zippo (''The name in flame'') bovenop taxi's (in Singapore). Ze branden dus echt en maken hun punt heel krachtig. Verstandig: je kunt er niet bij om … je sigaret aan te steken (of mag buiten roken ook al niet in Singapore).

Autobus werkt mee aan buitenreclame van anti-rookmiddel Nicotinell

Ready to quit? Een leuk idee voor een anti-roken-cam- pagne van Nicotinell (op de markt gebracht door fabrikant Novartis), achterop een gewone stadsbus. Moet wel in een koud land zijn, natuurlijk. Misschien wel bruikbaar in Nederland, tijdens onze driedaagse winter. Anders volstaat die bekende zwarte dieselrook wel even voor de publici- teitsfoto, als gratis reclame.

‘This is the creepiest billboard ever’ anti-(buiten)reclame voor Pepsi?

Het zal je reclame maar wezen… ''This is the creepiest billboard ever. And I'm not even afraid of clowns. But this FREAKS ME OUT. Seriously. I hate this thing.'' Zegt Bex die deze Amerikaanse billboard van Pepsico op haar Flickr-domein plaatste. En velen -allemaal vrouwen volgens mij- zijn het roerend met haar eens. Chellabear: ''I seriously like to go across the Patton Island Bridge to avoid this creepy thing…..I freakin' HATE it.'' En InkyStar tenslotte: ''That almost makes me want to drink Coke.'' Niet mooi, nee, geen reclameuiting waarvan je trek krijgt in zo'n frisdrankje (wat toch zou moeten), maar… zó erg?