Categorie: "Buitenreclame"

Paaldanseres bij Gatwick Airport als buitenreclame Britse pornosite

Vanaf de grond is er niets te zien, maar passagiers die landen bij het Londense vliegveld Gatwick, worden geconfronteerd met een enorme paaldan- seres. De ''naakte'' vrouw, meldt NU. nl, is een reclame-uiting voor een erotische website, die met witkalk in een veld is geschilderd. De adver- tentie is gemaakt door het Londense reclamebureau Sports Media Gaming (SMG), dat in 2005 al voor ophef zorgde met een vergelijkbare reclame voor deodorant, in een veld even verderop.  De plaatse- lijke autoriteiten zijn niet blij

Stepstone maakt slim reclame op Belgische verkiezingsaffiches

In de nacht dat ‘'Paars'' zijn biezen mocht pakken, na de Belgische verkiezingen, zijn honderden verkiezingsaffiches in heel België overgeplakt met de stickers: "Niet verkozen? Zet je CV op Stepstone.be en je hebt zo een job". Zo onder- streept het online wervings- bureau haar doel in de gezwollen persberichttaal: ''bedrijven en mensen die op zoek zijn naar een job elkaar laten vinden door efficiënte toepassing van technologie.'' De affiches in het straatbeeld blijven herinneren aan de campagne. ‘'Werkgelegenheid kwam in heel wat programma's

Pannenkoekenhuis komt met ‘’kleinste reclamecampagne ooit”

‘'De kleinste reclamecampagne ooit.'' Voor het Amersfoortse kipspecialiteiten- en pannenkoekenhuis De Kabouterhut, daar zijn we natuurlijk als de kippen bij. Inder- daad, miniscule billboards, eentje op een rijdende miniatuur omroepwagen die het winkelende publiek verbaast. Dat doen de overal geplaatste mini-affiches en ander reclamemateriaal ook. Het restaurant bestaat 25 jaar en nodigt iedereen dit weekend (!) uit voor gratis taart en cham- pagne… Bureau Combat bedacht ‘t, buiten- reclame-exploitant CBS Outdoor leverde 't mini- materiaal. Maar te groot nog voor het Guinness Book of Records? Leuke actie, al vertelt site Clamare (met meer foto's) niet of veel Amersfoorters er nog rugpijn van hebben overgehouden (:-)…

Voetballen op Pattex-reclamebord strijden om aandacht in wedstrijd

Tijdens een Duitse voetbalwedstrijd, meldt blog Admosphere, werden officiële wedstrijdballen vastgelijmd aan het Pattex reclamebord, zodat het leek of de ballen die het doel gemist hadden, daadwerkelijk bleven plakken. Naarmate de wedstrijd vorderde, verschenen er steeds op het bord. Hopelijk vond ook de scheids het wel leuk bedacht (door DDB Berlin). Wat ze verder vinden is kennelijk niet zo belangrijk meer daar, zegt Floris van den Berg op zijn blog. ''De grote sponsoren hebben het

Slipperfabrikant Havaianas versiert New York met buitenreclame

Braziliaanse slippers, wie kent dat leuke merk Havaianas niet. Een saaie markt kreeg een Zuid-Amerikaanse creatieve injectie en dat geldt ook voor hun originele en aantrekkelijke buitenreclame op Newyorkse gebouwen. Twee voorbeelden, bedacht door reclame- bureau BBDO (via Beyond Madison Avenue).  Ben benieuwd naar de campagne van het Amerikaanse schoenenmerk Crocs, dat ook in Nederland vestigingen opent.

Rijdende reclamewagen Piet de Haas introduceert ‘spam op wielen’

Rijdende reclame, al wordt 't PR on wheels genoemd. Het fel oranje gevaarte -een VW Crafter van 85.000 euro met opzij reclameborden- springt meteen in het oog. En dat is precies wat bedenker en eigenaar ervan, oud parketverkoper Piet de Haas ( 50), wilde. ‘'Eigenlijk is het gewoon spam'', aldus De Haas lachend tegen het Eindhovens Dagblad. ‘'Ideaal voor bedrij- ven want op deze manier ontkom je niet aan reclame. Een reclame- bord langs de weg valt niet meer op, daar zijn we aan gewend. Deze wagen is totaal nieuw en iets wat je niet verwacht.'' De wagen, inzetbaar in de regio Eindhoven en Helmond, kan ook

Reclamestuntje Vlaamse vervoersmij om busvervoer te stimuleren

Opvallen? Zet een sportwagentje op het dak van een bus (in dit geval een MGB). De Lijn, de Vlaamse (openbaar)vervoersmaatschappij, was zo slim, na onderzoek onder bijna 4000 van zijn reizigers. Vast kwam te staan dat twee op de drie automobilisten die de bus of tram nemen dat doen om parkeerproblemen te vermijden. In de steden is dat zelfs 90 pct. En als autobestuurders kiezen voor de bus of tram, doet bijna 40 pct dat om te gaan winkelen. Bijgaande ludieke actie moet de voordelen van de bus extra belichten en dat is vast goed gelukt. Al moet-ie voor wat extra publi- citeit natuurlijk even onder een viaduct door rijden. (via Autoblog).

 

Germanwings houdt wel van wat reclame op zijn vliegtuigen

Vliegtuigen als reclamezuilen zijn in. Na T-Mobile promoot Park Inn, de middenklasse ho telketen van de Rezidor Hotel Group, haar naam op een Airbus A319 van de Duitse prijs- vechter Germanwings. De komende drie jaar vliegt het fel beschilderde vliegtuig met de kleuren en naam van Park Inn rond. Ook is de slogan "Sleep Well, Live Well" op het toestel aange- bracht. Park Inn gaat ook reclamemaken voor de luchtvaartmij. De Airbus werd in de Park Inn-kleuren gespoten in Shannon, waar 24 man er tien dagen voor nodig had om de benodigde tachtig liter verf aan te brengen, meldt Zakennieuws.