Steigerreclame aan banden in Amsterdam, inkomsten op de tocht

Jaarlijks wordt in Amsterdam 3,5 ton verdiend aan steiger- reclame, toch moet deze vorm van reclame aan banden worden gelegd. Dat stelt de Werkgroep Buitenre- clame in de hoofdstad voor, aldus De Telegraaf deze week. Want de ''megarecla- medoeken blijven vaak veel te lang hangen, vanwege die inkom- sten. En ze trekken vaak te veel aandacht ten koste van het beschermd historisch stadsgezicht,'' zeggen de PvdA en GroenLinks. De werkgroep stelt onder meer een maximale grootte

vast te leggen van het reclamedoek, terwijl het pand tenminste vijf jaar gevrijwaard moet blijven ervan als er een is verwijderd. Daarnaast moeten duidelijke afspraken worden gemaakt over de termijn dat een reclamedoek mag blijven hangen. So far, so good.

Maar dan wordt het lastig. ''Verder willen de politici dat de doeken mooier worden -met bijvoorbeeld een print van de achterliggende gevel erop- en transparanter'', meldt De Telegraaf. Tja, en dat valt niet goed te combineren met grote reclamedoeken, waardoor de diverse stadsdelen weer veel geld zullen mislopen … Wordt dus zeker vervolgd.

Lees ook:Amsterdamse tram moet ‘t zonder reclame doen
Lees ook:‘Seksistische reclame’ stopt als het aan Europarlementariërs ligt
Lees ook:Handen uit de mouwen voor vluchtelingen adviseert reclame Stay Human-coalitie van goede doelen
Lees ook:Foodbranche bepleit reclamelessen op basisschool
Lees ook:Zachte winter drijft veel reclamemakers tot wanhoop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.