Hè, hèe, eindelijk. Dirk -en Bas en Digros- roepen in een advertentie vandaag eens niet dat hun prijzen het goedkoopst zijn, maar de prijzen van hun A-merken. Met andere woorden: andere goedkope foodretailers als Aldi en Lidl worden uitgesloten van de vergelijkingen, want die verkopen geen A-merken. Maar de advertentie gaat natuurlijk over iets anders, over een onderzoek van de Consumentenbond van deze maand waaruit blijkt dat, enzovoorts. Dirk bedankt hun Prijs Checkers, die hun werk goed hebben
gedaan. Ze worden zo in het zonnetje gezet. ”Maar wel anoniem. Want morgen moeten ze bij de concurrent weer alle prijzen checken. En dat doen ze liever onherkenbaar.” Maar bij Aldi en Lidl checken ze dus niet.
PS Zouden die prijzen van de eigen huismerken van Aldi/Lidl nou nóg lager zijn dan de A-merken bij Dirk c.s.? Dat vraagt deze nieuwsgierige consument zich dan natuurlijk af. Of is dat appels met peren vergelijken. Hallo, Consumentenbond, bent u daar?
Lees ook:Aldi maakt reclame met ‘laagste prijs huismerken’
Lees ook:Lidl-reclame jubelt over groente-oordeel Consumentenbond
Lees ook:Dirk volgens Consumentenbond ook goedkoopste voor bioboodschappen meldt advertentie Dirk
Lees ook:Reclame oorlogje Lidl en Aldi rond wasmiddeltests Consumentenbond
Lees ook:Goedkoopste van Nederland roept Lidl in kop advertentie, die zwijgt over even goedkope Aldi