Dirk volgens Consumentenbond ook goedkoopste voor bioboodschappen meldt advertentie Dirk

Dirk bioDirk slaat anders dan ik had verwacht terug na het nieuwtje dat concurrent Aldi steeds meer A-merken gaat verkopen. ”De Consumentenbond is er uit: met je biologische boodschappen ben je het voordeligst uit bij Dirk”, zo meldt de inhaakadvertentie van een hele pagina in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten). Ook weer mooie gratis reclame voor de bond. De advertentie naar aanleiding van de uitslag van het juli-onderzoek  van de Consumentenbond (dat we er niet op hebben nageslagen): ”Zo kost hetzelfde mandje  bio boodschappen bij Dirk € 26,60 en bij Estafette € 38,40. Dat is bijna de helft duurder. Maar ook bij Albert Heijn zijn je bio boodschappen veelduurder. Dus als je slim bent kom je ook voor je biologische producten bij Dirk.” Ook Natuurwinkel en Ekoplaza komen er niet best vanaf in dat staatje links. Maar dat zal niemand verrassen. Dirk verrast dus wel.

Wat de Consumentenbond zelf schrijft? Dit: ”Het loont om de prijzen van de verschillende aanbieders te vergelijken. Dat blijkt uit ons onderzoek in april 2016 naar de prijzen van 150 veelverkochte biologische producten bij de landelijke supermarkten AH, Jumbo, Lidl, Aldi, Plus, Dirk, Emté, Coop, Spar, Hoogvliet en Deka en de natuurvoedingswinkels EkoPlaza, Marqt (deels biologisch), Estafette en Natuurwinkel. Aldi, Lidl en Coop vielen af omdat hun assortiment nog te beperkt bleek.” En: ”Bij Dirk betaal je gemiddeld het minst voor de biologische boodschappen, al zijn de verschillen met Deka, Hoogvliet en Jumbo niet groot. De goedkoopste natuurvoedingswinkel is Marqt , op de voet gevolgd door EkoPlaza, een keten, met vestigingen verspreid over het hele land en een groot assortiment. Het duurst, tot 22% meer dan gemiddeld, ben je uit bij Estafette.”

[PS] Leuk blog, en soms zelfs nuttig, Reclamewereld? Like ons dan hier graag.

Lees ook:Dirk’s A-merken, Prijs Checkers en de Consumentenbond
Lees ook:Lidl-reclame jubelt over groente-oordeel Consumentenbond
Lees ook:Reclameaanval Jumbo op Dirk (zonder die naam te noemen)
Lees ook:Het ’22% minder’-reclameoorlogje van Aldi en Lidl
Lees ook:Reclame oorlogje Lidl en Aldi rond wasmiddeltests Consumentenbond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.