Locale reclamevorm geen succes: Bluetoothreclame failliet

Het Amsterdamse bedrijf Bluetoothreclame, dat reclame verzond via Bluetooth als locale marketing en actief was op het gebied van mobile ticketing, is failliet, meldde vaksite Emerce onlangs. Het faillissement werd 13 december uitgesproken. Het bedrijf trok in 2007 voor het eerst de aandacht met campagnes van Ford, AutoTrack, The Society Shop en een aantal winkels in Emmen. Via de Bluetoothverbinding konden over korte afstanden reclameberichtjes worden verstuurd. Emerce: ”Bluetooth-reclame is nooit van de grond gekomen, onder meer vanwege allerlei discussies over de privacy. Iedereen die een winkel passeerde en een mobiele telefoon had met open Bluetooth-verbinding kon met reclameboodschappen worden bestookt. Bluetoothreclame had daarvoor een oplossing bedacht: Wie een bericht weigerde werd nooit meer – op die lokatie – lastig gevallen.” Klanten van de afgelopen jaren waren onder meer Puma, JCDecaux, Puma, WarChild en GVB.

Een hoogleraar van de Californische Stanford Universiteit geloofde er enkele jaren geleden nog wel in: hij heeft een ton in het Amsterdamse bedrijf gestopt, aldus Emerce. Later staken SMS-bedrijf Telefuture en mobiel internetbedrijf IMCI enkele tonnen in Bluetoothreclame.nl. In 2009 werd Bluetooth-marketing.nl overgenomen. Overigens meldt de site waarnaar Emerce verwijst standaard dit zinnetje: ”Het bovenstaand bedrijf kan inmiddels een doorstart hebben gemaakt. Voor een update van de laatste status controleer altijd de Kamer van Koophandel of het insolventieregister van de overheid.

 

Lees ook:Reclame via bluetooth volgens Opta mogelijk spam
Lees ook:Studenten-tv I-See.tv landelijk met hulp van reclame en sponsoring
Lees ook:Bluetooth-reclame helpt Borsato bij actie War Child
Lees ook:Zie eerste Puma-spotje Rihanna (en sneaker)
Lees ook:Unilever en Puma lanceren eigen radiostations met Talpa Digitaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.