Etos frontaal in prijzenstrijd met Kruidvat onthult reclamefolder

Etos versus KruidvatDrogisterijketen Etos bindt de (prijzen)strijd aan met concurrent Kruidvat, en noemt deze grote concurrent ook met name in haar reclame. Dat opmerkelijke nieuwtje plukte ik uit Etos’ reclamefolder, die dit week-end in de bus viel. De strijd spitst zich toe op A-merken, getuige de kop: Ook voor vaste lage prijzen van A-merken naar de Beste drogist. ”Bij Etos zijn alle vaste prijzen van A-merken gegarandeerd net zo laag als bij Kruidvat,” meldt de tekst daaronder op de flap om de gebruikelijke brochure. En dan: ”Heb je een product gekocht bij Etos dat bij Kruidvat toch nog goedkoper is? Dan krijg je het verschil direct terug en passen wij de prijs aan.” Zie ook de actiesite van de AH-zus, die er voorts op wijst dat ze ”net voor niets” weer zijn uitgeroepen tot de Beste Drogist van Nederland. ”Bovendien heb je bij Etos waanzinnig veel keuze, de allerbeste service en de scherpste aanbiedingen.” De Etos-actie, die de toenemende concurrentiekracht van Kruidvat wat betreft A-merken bevestigt, heeft zich vreemd genoeg nog niet vertaald in een advertentie van Etos in de dagbladen. Kan nog komen.

Lees ook:Etos viert drogisterijprijs met zoenreclame en actie
Lees ook:Etos viert drogisterijprijs met 2e gratis-actie L’Oréal
Lees ook:Dirk’s A-merken, Prijs Checkers en de Consumentenbond
Lees ook:Ook Kruidvat mengt zich in reclame-strijd over huismerken
Lees ook:Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.