AD’s Sportwereld Pro exit na Beijing door gebrek aan advertenties

Raar dat ze verbaasd zijn daar in Rotterdam. Dat de dagelijkse sportkrant van het AD, Sportwereld Pro, eind augustus voor 't laatst verschijnt. ,,De Nederlandse advertentiemarkt voor sportmedia is nog niet volgroeid en blijkt moeilijker dan voor een gewoon dagblad,'' wordt gezegd. Het leuke blad, dat 't heel behoorlijk deed op de lezersmarkt, sneuvelt een
kleine vijf maanden na de lancering. Volgens planning, als de advertentie-inkomsten zouden tegenvallen. Dat dat zou gebeuren hadden ze toch kunnen weten van bladen als Voetbal International en Sportweek (en het gesneuvelde Sport International). Misschien keert de uitgave van PCM Uitgevers en Wegener nog terug. Wellicht in 2010, als het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen zijn. Maar reken dan ook nog maar niet op die advertentiemarkt, zeker niet gezien de snelle opmars van reclame op internet en mobiel internet.

Lees ook:BN’rs maken reclame voor de Nationale Sportweek
Lees ook:Doe mee aan Nationale Sportweek NOC*NSF roept advertentie op
Lees ook:Te weinig advertenties: Credits stopt glossy Blvd
Lees ook:Pitbull van rugbyspeler heeft de pest aan voetbal (in Landroverspotje)
Lees ook:DSB Bank stopt met adverteren in radio- en televisiebladen

2 reacties op “AD’s Sportwereld Pro exit na Beijing door gebrek aan advertenties

  1. Anoniem

    Niet alleen de Nederlandse advertentiemarkt voor sportmedia is nog niet volgroeid, dat geldt ook voor de sportredactie van het AD. Wat een tegenvaller is dit. Ik heb erg veel spijt dat ik over de hele periode een abonnement heb genomen. Als sportnieuws-addict leek me dat zeer interessant maar dat was dus een gigantische tegenvaller. En ook een erg slecht bezorging (deze week ook al weer twee keer geen Sportwereld ontvangen) en slechte afhandeling van klachten (ik heb de klantenservice zelfs moeten uitleggen dat er zoiets is als SportwereldPro en dat zij dat maken). Het komt allemaal erg slecht over alsof ze dit er maar even bij doen. Ik ga echt nooit meer een abonnement nemen van iets van het AD.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jorn

    Een beetje weinig doorzettingsvermogen vind ik dit… Ze hebben het allemaal zo groots neergezet, veel reclame, spotjes op de radio (telkens weer heel actueel met het nieuws dat er de volgende dag in staat). Je kunt een succesvolle krant toch niet in vijf maanden neerzetten? Of moest er elke dag zovéél geld bij dat ze het niet meer trekken?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.