Nieuwe Duitse ‘McBio’-fastfoodketen gelanceerd zonder reclame

In, of all places, Hamburg is het eerste biologische fastfoodrestaurant geopend,  Nat. genaamd, of, in de volksmond, McBio, zo meldt vakblad Adformatie. De bedoeling is dat de Nats moeten uitgroeien tot een Europese keten. Maar waar de McDonald's en Burger Kings een zeer fors budget uittrekken voor reclamecampagnes, doet Nat. het bijna zonder. Het bedrijf vertrouwt op de kracht van mond-tot-mondreclame en de (gratis) aandacht in de media. En die aandacht is ruimschoots, vooral nadat ze een van de vijf winnaar zijn geworden van een wedstrijd voor startende ondernemers. ''We hebben genoeg vertrou- wen in ons concept, dus het kan ook zonder grote mediacampagne'', laat Doreen Schink van, voluit, Nat. fine bio food, weten.

Lees ook:Mond-tot-mondreclame is de ”meest betrouwbare reclamevorm”
Lees ook:The Launch Company wint Van Speijk Marcom Innovatie Prijs
Lees ook:Is je mond wel gezond-reclame van tandheelkundigen
Lees ook:BTW op tijd aangeven advies Belastingdienst in advertentie
Lees ook:Starbucks maakt zowaar reclame. Aanleiding: Fairtrade-koffie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.