Spotje ondertiteld voor doven: primeurt Schoonenberg Hoorcomfort

Voor doven en slechthorenden zijn er al wel tv-programma's te bekij- ken met ondertiteling, maar de commercials nog niet. Schoonen- berg Hoorcomfort, een bedrijf in gehoortoestellen en relateerde produkten, komt in dit verband met een primeurtje. Goed gera- den, hun tv-commercial is vanaf maandag 27 augustus namelijk ook met ondertiteling op de publieke zenders en RTL te bekijken. Moet wel via teletekst worden aangeklikt, anders ‘'te stigmatiserend voor de doelgroep'', zegt een woordvoerder van Schoonenberg. Zie filmpje Tiscali hier.

Lees ook:Schoonenberg haakt in op kritisch hooronderzoek Consumentenbond
Lees ook:Geen reclame voor een gratis hoortoestel aangeboden in Schoonenberg-advertentie
Lees ook:Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep
Lees ook:Mediaminister kijkt of Ster spots concurrentie mag weigeren
Lees ook:Franse publieke omroep wordt per 1 januari reclamevrij (na 20.00 uur)

5 reacties op “Spotje ondertiteld voor doven: primeurt Schoonenberg Hoorcomfort

  1. Joop

    Ik ben erg blij met die ondertiteling van Schoonenberg. Eindelijk een bedrijf dat z’n nek uitsteekt voor doven en slechthorenden! Want als slechthorende zijn die reclames vaak niet te verstaan… gek, dat bedrijven zich dat niet realiseren. Ik hoop dat er snel meer volgen met tekst onder hun commercial.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jack

    Wordt bij de BBC al jááren gedaan.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    Jack, wacht even: sinds wanneer heeft de BBC reclame?? Je bedoelt zeker promotie voor de eigen produkten en diensten?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jack

    Daar zit wat in! Ik zal me vergissen met Channel 4 of ITV. Ik kwam erachter door de subtitles aan te laten staan tijdens reclame.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.