Reclamebureau veilt CannesLeeuw voor Cordaid Mensen in Nood

Medewerkers van het Amerikaanse reclamebureau Anomaly haalden bijna 2.500 dollar op, toen ze in New York vrijdag een iPhone veilden via eBay voor hun chariklant Keep a Child Alive. Maar het Nederlandse reclamebureau Saatchi & Saatchi veilt nog iets zeldzamers, een zojuist op het internationale reclame- festival in Cannes gewonnen zilveren Leeuw. Meldt Adfoblog. De prijs voor hun campagne voor Cordaid Mensen in Nood (beeld bijgaand), moet voor die chariklant flink wat euro's opleveren. De speciale site voor de internetveiling, die loopt tot 4 juli, toont een tot dusver hoogste bod van 1300 euro van Bousie-

advocaten. Leuke publiciteit voor Cordaid en het bureau -vermoedelijk laten ze een replica maken, zoveel zilveren Leeuwen winnen ze ook weer niet- en een leuk financieel steuntje in de rug voor hun klant. Nu maar hopen dat de biedingen de 1300 euro te boven gaan.

In de winnende campagne zet Cordaid Mensen in Nood de alledaagse aankopen in perspectief door aan te geven dat een paar euro voor mensen in noodsituaties soms letterlijk en figuurlijk een verschil tussen leven en dood betekent, aldus Adfoblog. 

Lees ook:Bevend mobieltje in Haïti-spot Samenwerkende Hulporganisaties
Lees ook:Arme advocaten? Pitchen om opdracht bij ons zo oud als reclame zelf, zegt BNR’s Eugene Roorda
Lees ook:Ramp Haïti: hoe Artsen zonder Grenzen een graantje meepikt
Lees ook:Terugroepactie VW Golf 1974 wint internationale reclameprijs Cannes
Lees ook:Nike’s WK-commercial nieuwe leider AdAge top 10 ad virals

Eén reactie op “Reclamebureau veilt CannesLeeuw voor Cordaid Mensen in Nood

  1. Victor Cijs

    Hoeveel brengt zo’n leeuw op in de veiling? 1300 euro van een advokatenkantoor? Al wordt het ‘t dubbele: nooit zoveel als die 2/1 pagina advertentie van Saatchi in Adformatie heeft gekost. En ook nooit zoveel als die fotografie heeft gekost. En ook nooit zoveel als de riante urendeclaraties door Saatchi bij de firma Cordaid. Is dat nou hypocrisie?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.