Apple geeft ‘slechts’ 20 miljoen dollar uit aan reclame voor de iPhone

Apple heeft naar schatting 20 miljoen dollar uitgegeven aan reclame voor de iPhone, wat zeer weinig is in vergelijking met de 500 miljoen dollar aan reclame voor de Mac. Door de hype op het internet onder bloggers, nieuwssites, roddelsites en maga- zines heeft het toestel zichzelf al verkocht, schrijft Macwereld. De iPhone-gekte -zie HIER enkele com- mercials ervoor- is gestegen tot grote hoogte. Apple's eerste mobiele tele- foontoestel komt op 29 juni in de VS op de markt. Nietalleen zijn er talloze iPhone-nieuws- en fansites ontstaan, maar deze bieden ook tips aan lezers hoe en wanneer ze het beste in de rij kunnen gaan staan.

De iPhone zal in de VS bij 1800 winkels van AT&T en 170 winkels van Apple te koop zijn. De verkoop start op 29 juni om 18:00 (Eastern Time, 22:00 Nederlandse tijd). Er wordt verwacht dat het toestel binnen mum van tijd uitverkocht zal zijn, en dat is nog meer reclame voor het toestel, hier en daar al, lachen: the god machine genoemd. Ondanks dat er naast WiFi slechts een Edge internetverbinding aanwezig is (in Europa alweer achterhaald door b.v.UMTS) en het toestel geen ondersteuning voor Microsoft Office heeft. De iPhone komt eind dit jaar in Europa op de markt. Er zijn verder nog geen details bekend zoals bij welke provider het toestel verkocht zal worden, aldus Macwereld.

Lees ook:Nokia contra iPhone op Amerikaanse ‘Open to anything’-affiches
Lees ook:Zoetsappig iPhone 5S-spotje mikt op ouders
Lees ook:Commercial nieuwe iPhone met umts alleen te koop bij T-Mobile
Lees ook:Smartphone reclame-oorlog in VS: Motorola buit met Droid X ‘ontvangsthandicap’ van concurrent iPhone 4 uit
Lees ook:Reclamemakers Anomaly kopen iPhone voor goed doel in New York

5 reacties op “Apple geeft ‘slechts’ 20 miljoen dollar uit aan reclame voor de iPhone

  1. Jos van Liempd

    Ja, inderdaad. Dat is de fabrikant van Qtek, trouwens, en dit is de opvolger van de Qtek-serie. Maar goed, voor die twee tientjes heb ik dit ding dus al ruim een jaar en het bevalt prima. Volledig ‘office’, msn, internet, tomtom, mplayer, camera, recorder, touchscreen, etc. Wat wil ik nog meer? En alstie stuk gaat, dan wellicht idd die HCT Touch. Want dat ‘i-’ gedoe is zooo mainstream ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jos van Liempd

    Ik zag ergens, dat ‘onderzoek’ had ‘uitgewezen’ dat een i-Pod de plaats zou hebben ingenomen van ‘kleding’, om je unieke lifestyle te onderstrepen. Nou, dan weet je het wel ;-)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.