Opmerkelijk, de Volkskrant en de Telegraaf op Zondag besteden allebei aandacht aan de commercial (zie STER-site) van modeketen WE, met als muziek het liedje Bitch van de opkomende Nederlandse groep Room Eleven (met zangeres Janna Schra). Dat een hit moet (LUISTER ER OOK NAAR OP WE-SITE) worden als single. Knap werk van het pr-bureau, zulke verschillende kranten. De tekst (I'm a bitch, I'm a lover, I'm a child, I'm a mother) sluit goed aan op de boodschap van de ''WE is me''-campagne. Dat een liedje uit een commercial al een hit wordt is niet nieuw. ‘'Maar dat een merk meebepaalt wat de nieuwe single wordt van een band, is tamelijk nieuw'', schrijft
de VK. En de TOZ: ‘'Meestal wordt de muziek bij de commercial gezocht, maar in dit geval ging het andersom en vorm de song de basis.''
De band acteert in de commercial, opgenomen in Buenos Aires, en de wereldberoemde tangodanser Juan Carlos Copes danst erin, met zijn dochter Johana). Hoe videoclip en commercial tot stand kwamen werd vastgelegd in een Making-of-filmpje, dat de komende weken regelmatig op MTV wordt uitgezonden, meldt de VK. De lp met Bitch erop, ‘'Six White Russians And A Pink Pussycat'' vond ik HIER/Bolcom.
Benieuwd wat er gebeurt met Bitch. Gezien het rumoer er omheen is de campagnestart in ieder geval al een succes voor betrokkenen.
Lees ook:Nokia-mobieltje en Sarah Palin (!) in muziekvideo Fall Out Boy
Lees ook:EK voetballers en veel zang in vogeltjesdans-single C1000
Lees ook:Reclametune wordt hit, Sugarbabes neemt ‘Here come the girls’ op
Lees ook:De Telegraaf komt met waardige opvolger Postbank’s 15 miljoen mensen-spotje
Lees ook:J-LO danst, zingt en rijdt zelfs in non-spotje voor Fiat 500
Je kunt zeggen wat je wilt hierover, maar een goed nummer is het zeker. Die extra belangstelling kan die groep vast wel gebruiken!
Vind de aanpak orgineel. Moet WE helpen om wat meer mode fahig bij de consument te worden.
Het liedje is een cover.