… maar in Amerikaanse reclamekringen is er een berg kritiek op deze muziek video-stijl Fiat-commercial waarin J-LO danst, zingt en rijdt zelfs in Fiat-spotje voor die leuke 500. Waarin ze, als ze niet grof betaald zou zijn, ”niet dood gezien had willen worden,” reageert iemand op YouTube. Jennifer Lopez’ spotje wordt op de Amerikaanse vaksite AdAge door een voormalige automarketeer ”waarschijnlijk de slechtste auto-commercial van de laatste tien jaar” genoemd. Want het mist een boodschap en zegt al helemaal niets over het onderwerp, de 500, de enige Fiat die in de VS te koop is (en vooral in trek bij studenten). Fiat verdedigde zich onder meer met het excuus dat het geen commercial was, maar meer een reclametrailer voor Ms. Lopez’s new video voor haar single ‘Papi.’
Lees ook:Céline Dion en Working Man in Noord-Amerika’s ‘slechtste auto-spotjes ooit’
Lees ook:Excuses Fiat aan China na Lancia-spotje met boedist Richard Gere
Lees ook:Sexy of sexistisch? De verleiding van een Fiat 500 Abarth-spot
Lees ook:GasPedaal doorzoekt 10 grootste auto-occasion sites
Lees ook:Dit lijkt helemaal niet op spotje voor die snelle Dodge Charger