Groei radioreclame loopt nauwelijks achter op tv

De netto-reclamebestedingen op de radio zijn vorig jaar bijna even flink gestegen als de reclameuitgaven op televisie, 3,4 pct vergeleken met 3,8 pct. Voor radio betekent dat een forse stijging vergeleken met 2005 (+1,2 pct). Dat blijkt uit cijfers van het nieuwe RAB/Radio Advies Bureau (site helaas onvindbaar), zoals bericht door het weekblad Adformatie. In euro's was de reclamebesteding op radio vorig jaar ruim 236 miljoen. Terwijl de groei van de reclamebestedingen op tv dit jaar naar verwachting wat afvlakken, want geen grote evenementen in 't verschiet, gaat RAB uitvaneen onveranderde groei. Ook bij radio stegen de bestedingen het snelst in de tweede helft van 2006, geholpen door de conjuncturele verbetering.

Lees ook:Ruim 42 pct meer personeelsadvertenties in 2006
Lees ook:Omzet radioreclame 11,5% omhoog in 2e kwartaal
Lees ook:Groei radioreclame zwakt af, maar ‘non-spot’-deel zit in de lift
Lees ook:Neergang radioreclame gestopt in tweede kwartaal 2013
Lees ook:Lichte daling netto mediareclame in eerste helft, maar groei bij internet, buitenreclame en bios

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.