Sprookjeshuwelijk maar niet heus in infomercial Unicef en Bridal Musings

Een huwelijk moet iets feestelijks hebben, vindt Unicef, maar is in deze infomercial alles behalve een sprookje. Blijkt. Dit jaar trouwen ongeveer 15 miljoen meiden voor hun 18e, kinderen vaak nog, en wordt hun jeugd weggescheurd van ze. Unicef spreekt van mensenrechtenschendingen. Het fraai gemaakte #ENDchildmarriage filmpje is geproduceerd samen met Bridal Musings, een van ‘s werelds meest

invloedrijke blogs over huwelijken. Meer over de campagne hier, en over dat blog, opgericht in 2011 door Elizabeth Muhmood Kane, ‘a Londoner’, hier. De infomercial was gemaakt om samen te vallen met de Internationale Dag van de Vrouw onlangs.

[PS] Leuk/goed blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Nederlander pikt kinderarbeid niet, in Nederland: steun Unicef
Lees ook:Commerciële exploitatie 90 titels Blog.nl bij Adfab en Femmefab ondergebracht
Lees ook:Kerstactie ING: Nieuw Amst. Kinderkoor zingt voor Unicef
Lees ook:Blog.nl-portal genomineerd voor ‘Website van het Jaar’-competitie
Lees ook:FC Barcelona maakt commercial na steun voor Unicef

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.