De ‘Wat is het verschil tussen Daan en Thijs‘-advertentie vandaag is een oproep richting Eerste Kamer via de krant om niet in te stemmen met de voorgestelde Jeugdwet. Daarin wordt psychische zorg voor kinderen vanaf 2015 geregeld. Issue advertising dus, ondertekend door zeer belangrijke partijen: de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie, het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP), GGZ Nederland en het Landelijk Platform GGz. Daan heeft een nierziekte, Thijs autisme. Allebei krijgen ze medische zorg, vergoed uit het basispakket in hun zorgverzekering. Voor Thijs dreigt er een probleem. De ondertekenaars in de advertentie in de Volkskrant stellen vragen, die ze feitelijk al beantwoorden. Ze geloven niet dat het gaat werken als gemeenten de psychische zorg op zich gaan nemen, zoals voorgesteld in die wet. ”Wij willen psychische zorg aan Thijs en alle kinderen en hun ouders kunnen blijven garanderen!” eindigt de advertentie. Zorgen kun je delen via deze FB-pagina. KLIK op advertentie om wat te vergroten. In de overlees is de tekst goed leesbaar te zien (ook daarop moet je klikken).KLIK hierop om advertentietekst te vergroten.
Lees ook:Noodklok over hulp probleemkinderen in advertentie zorgsector
Lees ook:Mattie en Wietze van Q-Music passen even op gezin meldt advertentie
Lees ook:Half bekend Nederland steunt ‘Red de zorg’ volkspetitie in advertentie
Lees ook:‘Ik ben er even niet’ anti meer zorg actie van Women Inc op 1 mei aangekondigd in advertentie
Lees ook:Klanten zorgverzekeraar Ditzo kunnen ook ‘anderen’ helpen meldt advertentie