Campagne ‘Goed rioolgebruik’ gestart door Gemeenten en waterschappen

Riool campagneNee, een reclameprijs zal deze uiting niet winnen, zelfs geen nominatie. Toch maar geplaatst, want voor een goed doel. Er schijnen nog mensen te zijn die van alles in het riool pleuren. Frituurvet, schoonmaakdoekjes, verf, maandverband en medicijnen veroorzaken verstoppingen, laten pompen vast lopen en verontreinigen het oppervlaktewater. De Nederlandse gemeenten en waterschappen starten daarom met de lokale en regionale campagnesGoed rioolgebruik’. Ze ervaren namelijk veel overlast van vast afval in het riool. Door de campagne hopen ze bewoners te informeren over de problemen en belangrijker… te bewegen tot goed rioolgebruik. Meer info hier. Of dit soort uitingen in meer talen verschijnen is mij niet bekend. Kan handig wezen toch. Via twitteraar (en waterkundige en oude maat) Dick de Jong. UPDATE: toegevoegd de commercial, die alles een stuk duidelijker maakt.

Lees ook:Amerikaanse First Lady Michelle Obama in anti-obesitas spotje
Lees ook:VN start wereldwijde campagne tegen e-scrap, elektronisch afval
Lees ook:Als je vriend belt tijdens het rijden, zèg er iets van
Lees ook:Nieuwe campagne gestart: ’30 minuten bewegen’
Lees ook:Airbnb roept Amsterdammers met advertenties op om kamers of huizen te verhuren

5 reacties op “Campagne ‘Goed rioolgebruik’ gestart door Gemeenten en waterschappen

  1. Paul Kramer

    Leuk dat je deze uiting plaatst. Alleen jammer dat je hem allereerst beoordeelt op ‘reclameprijs-waardigheid’. Reclamebureaus van nu moeten beter weten. We spenderen geen dure reclameguldens van adverteerders om er een prijsje (of een nominatie) mee te winnen. Als dat wel gebeurt: mooi meegenomen. En daarnaast: oordeelt niet voor ge de gehele campagne hebt ervaren -start maandag 9 november. Met heel wat meer dan alleen een postertje. Als in – het geheel is meer dan de som der delen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. inge

    En jij bent de maker?

      /   Beantwoorden  / 
  3. niles

    Oei, is dit van Roorda?! Ik ben toch beter van ze gewend! Want reclameprijs of niet (in dit geval duidelijk niet), een béétje kwaliteit is toch niet teveel gevraagd?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @Paul Kramer: ”Reclameprijswaardigheid” is geen criterium natuurlijk, meer een begrip om goede, opvallende/creatieve reclame mee te kunnen beoordelen. Ben zeker benieuwd naar de rest van de campagne. En, toegeven: de boodschap van die poster was glashelder (maar ik blijf bij mijn standpunt erover).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.