Reclame moet de waarheid vertellen vindt men in Canada

I’m going to the library.” Liegt ze. Iedereen roept dat we het moeten doen, maar het gebeurt te weinig, in ieder geval in Canada haha: de waarheid vertellen in reclame. Maar deze spot voor ASC/Advertising Standards Canada, de reclamewaakhond daar, verdient niet alleen daarom aandacht, hij is gewoon ook grappig. ”Dressing it up does’t make it true.” Maar overdrijven màg. En manipuleren natuurlijk ook, dat is namelijk het wezen van reclame, volgens iemand die het kan weten, reclamemaker Eugene Roorda …



Lees ook:Wat doet oma nou voor rare dingen met die Lenovo Thinkpad
Lees ook:Roorda: ‘Reclame maken is de consument manipuleren’
Lees ook:‘Die Rutte kan zó de reclame in’ zegt iemand die ‘t kan weten
Lees ook:ONderweg kun je maar beter OFFline zijn adviseren overheidsspotjes
Lees ook:Je hebt een robot en een robot, een auto en ‘n Audi A4

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.