Reclame Biz Telefoongids en TG-Online ‘misleidend’ genoemd

Het Trosprogramma Opgelicht wist het al heel lang, nu is ook de reclamewaakhond wakker geworden: Biz Telefoongids en TG Online deugen van geen kant. Hun uitingen zijn misleidend en niet als reclame herkenbaar. De geadresseerde uitingen zijn voorzien van een faktuur waarvan de betaling wordt gevraagd. ''Daardoor wordt ten onrechte de indruk gewekt dat het in de uiting aangeprezen product is besteld. Een derdelijke wijze van reclamemaken is onder alle omstandigheden misleidend conform de reclamecode,'' meldt de Reclame Code Commissie. De Tros noemt Biz Telefoongids en TG-Online gewoon wat ze zijn, oplichters. 

Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend
Lees ook:Reclame voor afslankproduct Nuvoryn ‘misleidend’ zegt Code Commissie
Lees ook:RCC: Kruidvat-reclame voor boeken ‘misleidend’
Lees ook:Reclame Wehkamp ‘misleidend’ – siteclaim nu aangepast
Lees ook:Reclame Bloem Natuurproducten voor Cratahama Extra Forte ‘misleidend’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.