Unilever ontkent misleidende reclame in rechtszaak Reckitt/Calgonit

Het zal niemand verrassen. Unilever ontkent misleidende reclame over vaatwasmiddel Sun te hebben gebracht, meldt Betten Financial News op Beurs XL/Betten. Reckitt Benckiser, eigenaar van Calgonit, daagde het Nederlandse concern voor de rechter. Vandaag doet Rechtbank Amsterdam uitspraak in de zaak. Volgens het Britse Reckitt, 's werelds grootste producent van huishoudelijke schoonmaakmiddelen, lijkt zijn vaatwasmiddel duurder doordat Unilever heeft 'gegoocheld' met het aantal afwastabletten in actieverpakkingen van Sun. 'Wij goochelen niet met aantallen tabletten in de verpakking. Er staat duidelijk op hoeveel tabletten erin zitten en hoeveel er gratis zijn', reageert woordvoerder Gerbert van Genderen Stort van Unilever

tegenover Betten. 'Net als Calgonit geven wij een prijsvoordeel van
33%.' Minder tabletten per verpakking is volgens de woordvoerder 'een
andere vorm van kortingsactie'.

De gevolgen voor Reckitt, dat eist dat de gewraakte pakken uit de handel worden gehaald, zijn volgens
advocate Adonna Alkema desastreus geweest, zo meldde De Telegraaf gisteren.

Lees ook:Reclame voor zeepblokjes weer inzet ruzie Unilever en Reckitt Benckiser
Lees ook:Vara claimt Cup-a-Soup’s 4 uur dip, maar Unilever wel blij met reclame
Lees ook:Protest tegen gebruik … vissenkom in Sun-vaatwasspotje Unilever
Lees ook:Unilever’s nieuwe soja/fruit-drankje AdeZ: 7 miljoen euro voor reclame
Lees ook:Na kritiek: Unilever past reclame en verpakking Blue Band Idee! aan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.