Protest tegen gebruik … vissenkom in Sun-vaatwasspotje Unilever

Er mag weer iets niet in de reclame. Een kom met vissen in een com- mercial. Ja, echt waar. Daar heeft de Stichting Vissenbescherming bezwaar tegen gemaakt, bij Unilever, verantwoordelijk voor 't spotje voor vaatwasmiddel Sun. En het was nog goed be- doeld ook. De vissenkom wordt gebruikt als metafoor voor 'stralend schoon'. Maar het spotje blijft op de buis. Planet, het ANP citerend, meldt dat een Unilever-woordvoerder het gebruik van vis en vissekom ‘'ongelukkig'' noemde. ,,Wij hadden beter alleen voor de

glazen bloemenvaas kunnen kiezen. In de toekomst zullen we hier rekening mee houden.''

Volgens een woordvoerder van de Vissenbescherming wekt het beeld een verkeerde indruk over huisvesting voor vissen. ''Vissen hebben behoefte aan een gevarieerde omgeving. Die kan de vissenkom door de beperkte inhoud niet bieden.''

Zo, nu weten we ook dat er een Stichting Vissenbescherming bestaat, die, uh, nuttig werk doet. Goeie pr voor zichzelf is dat. Nu nog een actiegroep de dieren- en vissenwinkels insturen en de Partij voor de Vissen (en Dieren haha) instrueren om Kamervragen erover te stellen (:-)

 

Lees ook:Ancilla Tilia’s striptease voor de vissen, namens Stichting Wakker Dier
Lees ook:Spotje dat slecht valt bij mensen met brandwonden mogelijk aangepast door Aviko
Lees ook:Vlamingen kiezen beste tv-spot van 2011 uit 8 op shortlist
Lees ook:De oude grammofoonplaat in Chinese Apple-spot
Lees ook:‘Behoefte aan selectief reclameverbod groeit’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.