Nike’s ‘Write the Future’ wint Grand Prix op festival Cannes

Zoals insiders al verwachtten heeft ”Write the future,” het imposante, epische filmpje van Nike Football, uitgezonden voorafgaand aan het WK 2010, een Grand Prix in de wacht gesleept op het internationale reclamefestival in Cannes, dat vanavond wordt afgesloten. In de categorie tv en bioscoop-commercials, meldt Adformatie. Interessant gegeven: de commercial is gemaakt door de Amsterdamse vestiging van het Amerikaanse reclamebureau Wieden + Kennedy. Nike was niet eens de hoofdsponsor van het WK, dat was concurrent Adidas. Veel internationale voetbalsterren van Nike passeren de revue in de prachtcommercial, die is geregisseerd en geproduceerd door Hollywoodtopper Alejandro G. Iñarritu (21 Grams, Babel). Meer uitslagen van vanavond hier. Zo won DDB Amsterdam een eervolle bronzenfilmLeeuw voor VW Golf/Oud Vrouwtje en BSUR Amsterdam een zilveren filmcraftLeeuw voor knap gemaakte Mini Countryman Flow. Verder was het Nederlandse leeuwendeel vandaag een W + K Amsterdam-show.

Lees ook:Voetbaltoppers en méér sterren in epische WK-inhaker Nike
Lees ook:David Beckham c.s. spelen gevaarlijk spel in commercial Adidas
Lees ook:Nike valt Adidas en Reebok in India aan met cricketfilmpje
Lees ook:Over mamma en OS London: tearjerker-reclame van P&G
Lees ook:WK Voetbal: rel Adidas/Nike over doelpunten claims

0 reacties op “Nike’s ‘Write the Future’ wint Grand Prix op festival Cannes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.