Inhaakadvertenties Randstad, Expert en Dixons aan kop kw1

Bijgaande prima inhaakadvertentie van Randstad was volgens consumenten de beste in de De Telegraaf, Spits en het online netwerk van TMG in het eerste kwartaal van dit jaar. Telegraaf Media Nederland onderzoekt de inhakers steeds met een steekproef van circa 150 personen, meldt MarketingTribune. Maar die nummers twee en drie… Mwah. Criteria waar de consument de uitingen op beoordeeld zijn: reclameherinnering, merkcommunicatie, waardering zoals leuk origineel, spraakmakend, sympathiek. Daarnaast wordt de logische link naar de gebeurtenis beoordeeld. Dit is de top 10 van het eerste kwartaal 2011: 1.Randstad, 2.Expert  3.Dixons, 4.Plus 5.L’Oreal, 6.Kras, 7. Essent, 8.Vodafone, 9.Staatsloterij en 10.D-Reizen.

In 2009 en 2010 heeft Telegraaf Media Nederland veel ervaring opgedaan met onderzoek naar inhakers. Daaruit concludeerde de uitgever dat inhakers meer opvallen, beter worden herinnerd en effectiever zijn dan gewone advertenties. Telegraaf Media Nederland organiseert in 2011 een inhaakwedstrijd “De Wakkere Inhaker” en onderzoekt één jaar lang iedere inhaakadvertentie in De Telegraaf, Spits en het online netwerk. Aan het einde van 2011 wordt de best scorende inhaakadvertentie uitgeroepen tot De Wakkere Inhaker 2011, aldus MarketingTribune.

”Expert blinkt uit in actualiteit en als logische inhaker. Dixons doet het goed op alle criteria. Plus heeft een hoge score op originaliteit en is erg sympathiek. L’Oreal heeft het hoogste rapportcijfer. Kras heeft een hele logische en herkenbare inhaker geplaatst. Essent en Vodafone doen het goed op meerdere beoordelingspunten. De Staatsloterij tenslotte blinkt met name uit in communicatie van het merk. D-Reizen heeft in de ogen van de lezer een hele logische en wakkere inhaker gemaakt.”

Onderzoek naar de inhaakadvertenties is uitgevoerd door Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van Telegraaf Media Nederland.

Ter inspiratie voor inhaakmomenten is er de inhaakkalender 2011.

Lees ook:Expert maakt reclame met hulp aan klanten failliete it’s
Lees ook:Heineken meest wakkere print-inhaker op het EK voetbal
Lees ook:Kruidvat verslaat Dirk en krijgt Wakkere Inhaker 2011-prijs
Lees ook:Randstad ‘succesvolste’ inhaker OS Londen (in TMG-media)
Lees ook:Telegraaflezer kiest Heineken, KNSB en Gazelle als topinhakers Sotsji

Eén reactie op “Inhaakadvertenties Randstad, Expert en Dixons aan kop kw1

  1. pjotr

    Beetje raar, in die Randstad-advertentie: alles met kleine letters (onderkast) schrijven, zelfs het eerste woord van de zin, maar dan Randstad wél met een hoofdletter schrijven, terwijl die nou juist in het logo onderkast is… Welke rare, verknipte huisstijlpolitieman of -vrouw heeft dát nu weer in godsnaam bedacht?! Bizar.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.