Reclameprijs voor P&G (Always, Pampers, Olay, Gilette, Pringles)

Een verrassing in de wereld van de reclameprijzen. Op het interna- tionale reclamefestival van Cannes in juni dit jaar wordt de prestigieuze Adverteerder van het Jaar-prijs overhandigd aan het Amerikaanse bedrijf Procter & Gamble. Roept die naam vraagtekens op? P&G maakt en verkoopt uiterst bekende merken als Always, Ariel, Braun, Duracell, Gilette, Pampers, Pantene, Pringles, Olay en Oral-B. Verrassend is vooral omdat dat concern, actief in meer dan 80 landen met ruim 138.000 werknemers, totvoortkort niet bekend stond om zijn creatieve reclame. Integendeel, zelfs. Daar is de laatste jaren verandering in gekomen. Vorig jaar werden in Cannes zelfs 14 prijzen (Lions) gewonnen, als bewijs dat het P&G ernst was met het inzetten van creatieve reclame om hun marketing te ondersteunen. Het jaar ervoor kreeg Honda de onderscheiding.

Lees ook:Unilever benoemd tot Adverteerder van het Jaar in Cannes
Lees ook:Spotjesregisseur Chris Palmer’s overleeft laatste commercial niet
Lees ook:Record inzendingen uit 85 landen voor reclamefestival Cannes
Lees ook:Volkswagen nogmaals gekozen tot Adverteerder van het Jaar in Cannes
Lees ook:IKEA: Cannes-onderscheiding Adverteerder van het Jaar 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.