Record inzendingen uit 85 landen voor reclamefestival Cannes

De organisator van het 55ste internationale reclamefestival in Cannes, dat zaterdag a.s. begint, meldt een recordaantal inzendingen. Dit jaar zijn het er ruim 28.000 van liefst 85 (!) verschillende landen, inclusief uiteraard Nederland. Dat is 10.2 pct meer dan in 2007 in de strijd om de Lions. Het feitelijke stijgingspercentage is 5.8 pct als inzendingen in een nieuwe categorie, voor de Design Lions, buiten beschouwing worden gelaten, meldt AdForum. Cannes Lions, het belangrijkste reclamefestival ter wereld, voegt daaraan toe dat er heel veel meer inzendingen zijn van ''booming regions'' zoals het Midden-Oosten, China, Rusland en India, maar ook landen als de VS, Brazilie, Engeland, Duitsland en Spanje zonden meer in (Nederland dus niet).De categorie waarin het meest wordt ingezonden is nog steeds ''press'' -dus kranten en magazines- gevolgd door Outdoor, dus buitenreclame, en films, voor tv en bioscoop.

Lees ook:Record aantal inzendingen internationale reclamefestival Cannes
Lees ook:IKEA: Cannes-onderscheiding Adverteerder van het Jaar 2011
Lees ook:Topman McDonald’s Adverteerder van ‘t Jaar Cannes
Lees ook:‘s Werelds beste reclame te zien in Amsterdam
Lees ook:Snoep en limonade tanken als reclame voor Hot Wheels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.