”The best of Holland” – publiek stemt op reclame uit dagblad Metro

'The best of Holland.'' Oftewel De Metro Global Creative Awards 2007. Maar ook: 's Werelds grootste creatieve advertentie competitie gekozen door echte mensen. Grrrr. Al- weer voor het tweede jaar, een publieksprijs voor reclame, en dat heeft natuurlijk onze speciale belangstelling. Inter- nationaal, maar wordt vooral ook landelijk uitgevochten. Opvallend is dat in deze competitie van alleen maar Metro-uitingen het VK en België ontbreken bij de 19 landen (al hebben ze het consequent over de 20 landen waarin het blad verschijnt). Het publiek jureert 16 advertenties -na de doorklik- uit Metro

dus (want die zijn natuurlijk ''The best of Holland'', laat me niet lachen). En als je stemt kan je (natuurlijk) wat winnen, een Samsung MP3 of een nespressoapparaat van Krups (elders wordt ook met een iPone gelokt). Er zijn twee categorieën, Beste advertentie in een creatief formaat en Beste advertentie in een regulier formaat.

Op genoemde site staan de geselecteerde Metro Nederland-uitingen. Voor de eerste categorie zijn dat er acht, die van Swatch, Warner Bros., Nokia, Nikon Coolpix, Transavia, RCV, ING Card en Holiday on Ice. In de tweede (regulier formaat) ook acht: Kon. Marine, Dienst Justitiële Inrichtingen, Hogeschool Inholland, Lipton Ice Tea, Axe (beeld), Mcdonald's, H&M en T-Mobile.

De selectie is gemaakt door ‘de plaatselijke jury' (Nederlandse namen niet genoemd) die de advertenties van vorig jaar heeft bekeken. Twee per categorie gaan naar de finale. En de winnaars uit elk land gaan op voor de Metro Global Creative Award, te kiezen door een ‘'internationaal panel van reclameprofessionals.''

Oh wat trots zegt ‘'het grootste dagblad ter wereld'': ''De Metro Global Creative Awards 2007 is onze manier van het erkennen en belonen van het meest creatieve en innovatieve denken dat we in onze krant hebben gezien. Deze website is een showcase van de beste advertenties die het afgelopen jaar in Nederland in Metro hebben gestaan.''  Wordt vervolgd.

Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Tien advertenties dingen mee naar reclameprijs Dagbladgoud 08
Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′
Lees ook:Bananen met Rainforest Alliance-keurmerk in de reclame bij Lidl
Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.