Hartstichting, Consumentenbond: minder snoep/frisdrankreclame

De overheid moet reclame voor onder meer snoep, frisdrank en snacks die gericht is op kinderen verbieden tussen zeven uur 's morgens en negen uur 's avonds. Dat voorstel doen de Nederlandse Hartstichting en de Consumen- tenbond in een brief aan het kabinet die vandaag is verstuurd, meldt het AD op basis van een ANP-bericht. Volgens een woordvoerster van de Hartstichting ondersteunen veel meer organisaties het verzoek. Het tv-programma Netwerk besteedt vandaag  aandacht aan de kwestie. De Hartstichting en de Consumentenbond willen ook dat er een verbod komt op het verstoppen van kleine cadeautjes in, bijvoorbeeld, zakken chips. Ook zouden bekende persoonlijkheden niet meer mogen worden ingezet bij reclames voor ongezond eten en drinken voor kinderen, aldus het AD.

Lees ook:Consumentenbond contra reclame ongezonde voeding
Lees ook:‘Strengere reclameregels voor voeding kinderen’
Lees ook:‘Nieuwe mediawet moet regels bevatten voor kinderreclame/voedsel’
Lees ook:Foodbranche bepleit reclamelessen op basisschool
Lees ook:K3 verzocht kinderreclame voor ongezonde voeding te stoppen in Alliantie-campagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.