‘Automerken lijken extra te adverteren door tegenvallende verkopen’ – Adfact

Autodealers hebben het erg zwaar en zullen de nodige marktinspanningen verwachten van hun importeurs. We denken daarom dat deze lijn in 2009 zal worden doorgezet.” Dat zegt Lars de Vries van onderzoek- en marketingbureau Adfact vandaag in Adformatie. Die lijn is dat vorig jaar 4,6 pct meer aan (personen)autoreclame is besteed in de Nederlandse media, waarbij het opvallend was dat het grootste deel (28,4 pct) werd besteed in het laatste kwartaal van 2008. ”Het lijkt erop dat automerken door tegenvallende verkopen juist extra adverteren,” aldus De Vries. En dat is, hoop ik, geen wishful thinking van een erg van de autobranche afhankelijk bureau. Véél minder geld -liefst 65 pct minder- werd uitgegeven voor SUV’s als Range Rover en Volvo XC90, voegt De Telegraaf daaraan toe. Het totale aantal verkochte auto’s is 2008 met slechts 1,1 pct gedaald, een percentage dat lager was dan de prognoses van RAI en Bovag, aldus dat dagblad. Reclame wèrkt dus.

Lees ook:Barack en Hillary hebben al €70 miljoen besteed aan tv-reclame
Lees ook:Reclamewereld wil minder reclame, maar wel bétere reclame
Lees ook:Onderzoek: adverteren op internet stevig in de lift
Lees ook:Top-3 retailadverteerders: AH, Blokker en Kruidvat
Lees ook:Omzet reclame op radio omlaag in derde kwartaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.