‘Naam Postbank behouden, geeft meer vertrouwen dan ING’

„De consument vertrouwt de Postbank veel meer dan de ING Bank. Daarom zou het verstandig zijn als het ING-concern afziet van het voornemen om het Postbank-merk begin volgend jaar te laten verdwijnen.” Aldus licht merkendeskundige Paul Moers van HIGHvalue in De Telegraaf de Financial Trust Index (FTI) toe. Deze nieuwe index meet het vertrouwen van consumenten in de banken. De uitkomsten worden voortaan regelmatig exclusief in die krant gepubliceerd. Uit onderzoek van het merkadviesbureau blijkt dat de kernwaarden waarop banken rusten – zoals veiligheid, betrouwbaarheid en integriteit – onder grote druk staan. Mij lijkt ‘t opgaan van Fortis in ABN Amro een extra reden om de Postbank voorlopig als zelfstandige bank te laten bestaan.

Lees ook:Verdwijning naam Postbank onderwerp poll Reclamewereld.blog.nl
Lees ook:‘Reclame banken nuttig maar ook ongeloofwaardig’ (onderzoek)
Lees ook:SNS’ motoragent wil ook rente op betaalrekening (wie niet?)
Lees ook:Johan Cruijff treedt op in EK Voetbal-commercial van sponsor ING
Lees ook:Waarom zegt Fortis Bank zo weinig over 2009 in advertentie over 2009?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.