‘Reclame banken nuttig maar ook ongeloofwaardig’ (onderzoek)

Banken en bankverzekeraars moet blijven adverteren, maar dan wel ánders. Dat is de boodschap van een onderzoek gedaan onder 721 Nederlanders, in opdracht van vakblad Adformatie. Hoe dan 't dan wél moet van ze zullen we nooit te weten krijgen uiteraard. Lees maar: bijna 80 pct van de Nederlanders vindt de commercials van banken en verzekeraars op dit moment niet geloofwaardig, maar een kleine 60 pct meent tegelijkertijd dat 'financials' in tijden van onrust moeten blijven adverteren om het vertrouwen te behouden danwel te herstellen. Van de ondervraagden maakt 67 ct zich (enigszins) zorgen over de kredietcrisis. Rabobank geniet het grootste vertrouwen, gevolgd door de bijna verdwenen Postbank. ABN-Amro scoorde hoger dan ING in het onderzoek van bureau MSI-MCI.

Lees ook:Bankreclame, mits correct, moet blijven, aldus Reclamewereldpoll
Lees ook:Reclamewereld-poll over noodzaak reclame bank/verzekeraars
Lees ook:Onderzoek: Nederlanders positief over overheidscampagnes
Lees ook:‘Geweldig nieuws voor ijsliefhebbers’ van een ijsfabrikant, Ola
Lees ook:TV-reclame over leningen ergert kijkers ‘massaal’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.