Waarom zegt Fortis Bank zo weinig over 2009 in advertentie over 2009?

Tuurlijk, fijn dat Fortis Bank ons in de dagbladen een voorspoedig nieuwjaar toe- wenste. Goed dat ze weer wat laten horen, goed ook om te vernemen dat het een ”gezond bedrijf” is. Jammer, dat de ondertekenaar, Jan van Rutte, rvb-voorzitter, niet wat méér zegt over 2009, over -nog even- ‘zijn’ bank in zijn Fortis Bank in 2009- boodschap. Ze gaan ”met veel energie aan de slag om samen met ABN AMRO een nieuwe sterke Nederlandse bank te laten ontstaan. Wie zien dit proces, dat onder leiding staat van voormalig minister van Financiën Gerrit Zalm, met veel vertrouwen tegemoet.” Ook goed om te weten, maar dat vermoeden hadden we toch al. Maar: wánneer gebeurt wát ongeveer, in 2009? De naam Fortis verdwijnt vermoedelijk (te beladen, helaas wel een uitstekende korte naam, en als zodanig beter dan ABN-Amro). Is dat zo? Wéér een bankmerk weg dan, na het verdwijnen van de Postbank als merk? Of biedt dat laatste juist mogelijkheden voor een nieuw merk, al is maar wat ik even een snelle onlinejongen noem? Als je wat over uw bank in 2009 wil melden, meneer van Rutte, zég dan wat! De bankconsument is immers ruw wakker geschud, en nu ietwat achterdochtig. En alert. En als u niets kán of mág zeggen: dan maar alleen gelukkig nieuwjaar.

PS En laat voortaan graag een adres achter in de advertentie, waar je desgewenst nog wat vragen kunt stellen.

Lees ook:‘Naam Postbank behouden, geeft meer vertrouwen dan ING’
Lees ook:ABN.Amro en Fortis gaan samen, maar wij gaan vóór
Lees ook:Campagne Postbank exit, of wordt blauwe leeuw ING-orange?
Lees ook:Verdwijning naam Postbank onderwerp poll Reclamewereld.blog.nl
Lees ook:Stemmers Reclamewereld.blog geen voorstander exit Postbank

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.