Al in 2009 overtreft internetreclame uitgave aan tv-reclame in het VK

Het Verenigd Koninkrijk, vooral Engeland dus, wordt het eerste grote land waar de uitgaven aan internetreclame de uitgaven aan tv-reclame gaan passeren. Dat gebeurt volgend jaar, in 2009 dus, zegt een bureau dat het kan weten, Group M, een van de grootste organisaties van mediaspecialisten in de wereld. TV is de laatste 50 jaar het belangrijkste medium voor reclame in het VK, bericht The Guardian. Volgens datzelfde mediabureau vindt die wisseling al dit jaar plaats in Zweden, maar in dat land is tv-reclame nog niet zo ontwikkeld door de late komst van commerciële tv. Eind dit jaar neemt internetreclame in het VK al 24.8 pct van de totale reclame-uitgaven voor zijn rekening, en tv 26 pct. Group M tekent daarbij aan dat het VK het reclamevrije BBC kent, dat de Britten tot de zwaarste internetgebruikers van de wereld behoren en dat de printsector er nog steeds ‘’groot en gezond’’ is.

Lees ook:Britse reclame-uitgaven op internet overtreffen tv wellicht eind 2009
Lees ook:Verdubbeling wereldwijde reclame-uitgaven in 2014
Lees ook:‘Internet internationaal groter reclame-medium dan tv in 2016′
Lees ook:‘Digitale reclame naar 19% totale reclame wereldwijd in ’12′
Lees ook:Onderzoek: ‘Internetreclame stijgt bijna 30 pct in 07′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.