Onderzoek: ‘Reclamefolder is populairder dan reclame via e-mail’

Een reclamefolder die huis-aan-huis verspreid wordt valt beter in de smaak bij de Nederlandse consument dan reclame via de e-mail. Dat blijkt uit een onderzoek van Metrixlab in opdracht van TNT Post, meldt MKB Net, op basis van een artikel in vakblad Adforesult. Er werden 13.500 mensen ondervraagd voor het onderzoek. Zo`n 37 pct van de respondenten geeft de voorkeur aan de fysieke folder in de brievenbus. 7 pct van de deelnemers wil liever reclame in de vorm van (ongevraagde) e-mail, terwijl zo`n 40 pct helemaal geen reclame zou willen hebben. Overigens vinden vrouwen de beide reclamevormen vaak leuker en meer geloofwaardig dan mannen. Slechts30 pct van de vrouwen wijst beide reclamevormen af, terwijl zeker 50 pct van de mannen afwijzend staat tegenover de beide vormen. Het zogenaamde reclamebereik is bij mannen en vrouwen echter nagenoeg gelijk. Waarschijnlijk is dit een gevolg van het feit dat de informatie uit de reclame niet altijd goed blijft hangen bij de vrouw, aldus Adforesult.

 

 

Lees ook:Reclamespotjes vaak vrouwonvriendelijk in België
Lees ook:‘Mijd reclame bij foute tv-programma’s’ – Nederlanders in onderzoek
Lees ook:Optreden politiek tegen vrouwelijk bloot in reclame ‘betuttelend’
Lees ook:Is dit een ‘homo-erotisch’ spotje voor Heinekens nieuwe ciderdrankje Jillz?
Lees ook:Vrouwen maken tit-reclame voor Ierse sinaasappelsap

3 reacties op “Onderzoek: ‘Reclamefolder is populairder dan reclame via e-mail’

  1. Jos van Liempd

    Zo, weer lekker wat ‘triggerend’ venijn in de staart gestopt? ;-)
    Qua onderwerp: een schone taak voor het vak om de e-mail reclame eens wat onderhanden te nemen, lijkt me. Het doet me denken aan he begin van de DTP-hausse: toe zagen de h-a-h foldertjes er ook niet echt aantrekkelijk uit. Op een enkele uitzondering na is dat inmiddels toch redelijk verbeterd. Behalve bij e-mail reclame. Dat ziet er meestal ook totaal niet uit! Aan de dames en heren die dagelijks mijn mailboxen vervuilen zou ik graag willen roepen: kan het alsjeblieft 1. wat minder en 2. (als het dan toch moet) wat gelikter, met wat meer niveau en ajb wat meer aandacht voor hoe het er uit ziet?

      /   Beantwoorden  / 
  2. rob

    cczczcc

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.