Ruim 150.000 online gamers speelden T-Mobile’s Wendy’s Wereld

Het internetspel Wendy's Wereld van T-Mobile, in april ingezet ter promotie van mobiel internet, is succesvol afgesloten, meldt een persbericht vandaag. Hoofdper- soon Wendy leidde spelers langs verschillende locaties, waarbij ze gebruik maakte van internet op haar mobieltje. In drie maanden hebben ruim 150.000 mensen het spel gespeeld en heeft Wendy op Hyves bijna 35.000 vrienden gemaakt. Pim van der Feltz van de telecommer verklaart het succes door de combi online spel/Hyves- profiel. ''In zeer korte tijd heeft een groot aantal potentiële klanten kennisgemaakt met de mogelijk- heden van mobiel internet. Wendy is nu met vakantie. Maar met mobiel internet

bij de hand houdt ze vanaf haar vakantieadres haar persoonlijke pagina op hyves bij." Tijdens het spel gaf Wendy – door een filmpje te tonen – een komische reactie op de input van de speler. In totaal hebben de online gamers 2.8 miljoen filmpjes bekeken, wat neerkomt op gemiddeld 19 filmpjes per speler. Van het totaal aantal spelers hebben er 40.000 het spel tot het einde uitgespeeld. Een spel duurde gemiddeld 15 minuten.

In de campagne speelde een profiel op internet community Hyves een centrale rol. Spelers konden via de Hyves-pagina van Wendy tips krijgen om het spel te spelen en je kon vriend van Wendy worden. In drie maanden tijd heeft Wendy bijna 35.000 vrienden gemaakt, aldus T-Mobile.

Lees ook:‘Wendy’ in interactieve campagne T-Mobile rond mobiel internet
Lees ook:Advergames: online race-game bandenmerk Vredestein blijkt succes
Lees ook:Hyves maakt reclame voor mobiele dienst (en Nokia N8)
Lees ook:Gratis mobiel internet ondernemers in ruil voor telefoonbanners
Lees ook:Lay’s stopt met BN-ers in campagne, Wendy exit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.