Lay’s gooit de reclamecampagne over een andere boeg en beëindigt daarom de samenwerking met presentatrice Wendy van Dijk als gezicht van het chipsmerk per januari a.s..Van Dijk was de laatste drie jaar op haar beurt weer opvolger van Marco Borsato. Lay’s wil zich in de reclame voortaan minder nadrukkelijk verbinden aan BN-ers, maar legt niet uit waarom precies. Zibb.nl Retail citeert
Harmen Scholten, als marketingman bij PepsiCo Benelux verantwoordelijk voor ‘’hartige snacks.’ Hij zegt: ‘Samen met Wendy hebben we de afgelopen jaren met groot succes aan de bekendheid van Lay’s gewerkt. De bijdrage van Wendy heeft zeer positief voor het merk gewerkt. Nu het merk vijf jaar bestaat en het contract afloopt, hebben we ervoor gekozen om Lay’s in toekomstige commercials minder nadrukkelijk te verbinden met bekende Nederlanders.’
Februari 2004 sprak de fabrikant van een perfect match: ‘Wendy’s persoonlijkheid en karakter passen uitstekend bij Lay’s. Allebei zijn ze bij iedereen in Nederland enorm bekend en geliefd.’
Lees ook:Ruim 150.000 online gamers speelden T-Mobile’s Wendy’s Wereld
Lees ook:X Factor terug met hulp van over-the-top reclamepromo
Lees ook:Effie Awards: minder inzendingen maar kwaliteit ‘hoog’
Lees ook:De mannen VanAnaarBeter vieren succes (& meer in 2011)
Lees ook:Coca-Cola animatiecommercial ‘pure kunst’ genoemd
“Allebei zijn ze bij iedereen in Nederland enorm bekend en geliefd”, wat een standaard PR geneuzel. Slaat meneer Lay’s altijd zulke taal uit ? zal z’n partner blij mee zijn.
Mooie Wendy moet niet van die ve*** tr*** eten, daar krijg mooie Wendy maar pukkeltjes van.
@Wendyfan (ben ik trouwens ook): alles met mate, zelfs met chips vr****
Over pukkeltjes en v.t. gesproken: wel jammer dat ze in Amerika een hamburgerketen naar onze geliefde Wendy hebben genoemd (:-)