‘Help het icoon van de winkelstraat’-pleidooi voor V&D in advertentie verzekeraar ASR

V&D cadeaukaart ASR beterOpmerkelijk, deze advertentie in de dagbladen vandaag van verzekeraar ASR over het in moeilijkheden verkerende V&D. Een ‘Help het icoon van de winkelstraat‘-pleidooi voor hulp van het winkelende publiek. En nu geen stuk taart cadeau, maar een V&D Cadeaukaart van €25 bij een verzekering of hypotheek van verzekeraar ASR, afzender van de advertentie. Dat de icoon zo ook een handje helpt (en zichzelf). De advertentie kopt over de cadeaukaart, maar schrijft vooral en indringend over de benodigde steun voor de winkelketer vanwege those were the days-nostalgie (KLIK erop om wat te vergroten). ASR meldt over zakenrelatie V&D in de advertentie dat het de ”plek is waar je je eerste Parker-pen kocht. En het kaftpapier voor al je zware brugklasboeken.” Hele volksstammen komen er al 125 jaar over de vloer. ”Maar nu gaat het iets minder met het warenhuis. Dat V&D negatief in het nieuws is helpt ook niet echt mee. Terwijl wij vinden dat ze respect verdienen. Of nog beter: een steuntje in de rug. Want heel Nederland is met V&D opgegroeid.” Bij elke verzekering of hypotheek die je bij ze af afsluit -of online via ASR/icoon- krijg je die cadeaukaart.

Beetje mager als je inderdaad een hypotheek afsluit. Toch zegt ASR: ”Dat is aardig wat verwennerij voor onder de douche, veel lekkers voor bij de koffie of een mooie One Direction-agenda.” Dan wordt de vraag gesteld of deze actie alles gaat veranderen voor V&D. De verzekeraar antwoordt in de advertentie: ”Wie weet. Wij zouden het mooi vinden als Nederland met sympathie over dit icoon praat.” Dat laatste kun je al laten zien met een like voor V&D op Facebook of door iets te kopen bij v&d.nl. Gewoon langsgaan kan natuurlijk ook. Of die hypo of verzekering afsluiten. ”Zo zorgen we er samen voor dat er over 125 jaar nog steeds kaftpapier kocht kan worden gekocht bij V&D.”

We zijn bij Reclamewereld benieuwd naar de reacties op de advertentie, maar natuurlijk vooral of het drukker wordt bij de V&D-vestigingen. Hier vrezen we dat deze warenhuisketen  de tijdgeest over het hoofd heeft gezien, en de tekst stemt ons daarom niet vrolijk. Over veranderingen, zegt maar een verfrissing danwel update van de formule, zo die inderdaad nog levensvatbaar is, moeten we nog een advertentie zien. Van V&D. Maar misschien komt dat nog.

Lees ook:Vooral als alles misgaat is verhuizen vaak duurder dan je denkt
Lees ook:Doe maar lekker duurzaam-eetspotje Nationale Postcode Loterij samen met AH en Unilever
Lees ook:Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR
Lees ook:Internetverzekeraar Ditzo gaat door met controversiële abri-reclame
Lees ook:Het anti-inbraakgordijn en de klittenband van InShared

5 reacties op “‘Help het icoon van de winkelstraat’-pleidooi voor V&D in advertentie verzekeraar ASR

  1. patricia

    Grappig dat je blijkbaar denkt dat dit een advertentie van V&D is, terwijl het een advertentie van a.s.r. is. Maar dat is dus ook precies wat er rammelt aan dit soort marketing: mensen zien dat soort subtiele distincties niet.

    Zelfs de makers van dit blog (die toch dagelijks met reclame bezig zijn) vergissen zich. Dat zegt genoeg. En de grootste fout is natuurlijk nog dat het logo van V&D groter is dan dat van a.s.r. Het is gewoon geen goede advertentie. Zonde.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Patricia: We voelden nattigheid toen we de volledige naam van ASR links bovenaan zagen en je online die verzekeringen en hypotheken rechtstreeks bij ze online moest bestellen. Maar, inderdaad, we zijn abuis, geen beste beurt. Haastige spoed bleek weer eens niet goed. We hebben hem ondertussen aangepast. Dank voor reactie, nuttig! ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Gerrit Kuipers

    De actie loopt van woensdag 18 februari t/m dinsdag 24 februari. De advertenties kosten meer dan de cadeaubonnen, die in vijf(!!!) werkdagen weggegeven worden, opleveren. Oppoetsen van ASR imago ipv steun aan V&D noem ik dat. Lijkt sympathiek, maar is het zeker niet!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jan Ter Plest

    Je vraagt je af waarom ASR dit doet, al die advertenties betalen met die oubollige teksten. Eigen belang? Las in de krant vandaag dat de vastgoedtak van de verzekeraar anderhalve week geleden akkoord was gegaan met een forse huurverlaging.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Peter

    Het blijft vreemd dat ASR wat een staats bedrijf is zo met geld blijft gooien om de ego’s van de directie een goed gevoel te geven.
    Eerst maken ze een zogenaamde crowdfunding site die geen crowdfunding site is (doorgaan.nl). ASR betaald namelijk vrijwel alles zelf d.m.v. van likes en shares. Ze willen ook niet zoals een echte crowdfunding site doet laten zien of er ook particulieren daadwerkelijk geld geven. Wat toch het principe van crowdfunding is.
    En nu dit. Een totaal misplaatste actie om de v&d te helpen.
    Niet erbij vertellen dat ASR enorm veel vastgoed heeft dat de V&D huurt van ze. Daarbij denk ik dat de familie Dreesman (geschat vermogen 1.6 miljard) zich een deuk lacht dat de ambtenaren van staatsbedrijf ASR hen financieel helpt.
    Nou is het zo dat er bij ASR natuurlijk niet de meest heldere lichten werken, anders zou je daar niet werken maar dit slaat alles.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.