Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR

Was even in het buitenland, dus dit gemist, de ‘commercial’ Het Andere Verhaal van verzekeraar ASR. Het kritische verhaal van Sticks zelf. Want daarin vrij gelaten. De reacties zijn heel wisselend. Van ‘hoogst irritant’ en ‘je hebt je verkocht, Sticks’ , tot ‘heel goed’ en ‘mooi voorbeeld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ van het bedrijf. Vakrecensent/reclameman David Brinks zegt op site MF: ”Met de tekst van de rap zal iedereen het eens zijn. Sticks verwoordt wat we allemaal willen van onze verzekeraar. Nu is het aan a.s.r. om zich echt op deze manier te onderscheiden,

want met alleen een commercial ben je er nog niet.”

ASR zegt zelf, ter begeleiding: ”Dit is hoe wij denken dat Nederlanders verzekeringsmaatschappijen zien. Op eigen wijze verwoord door Sticks (bekend van de ex-rapformatie Opgezwolle). Het laat zien wat Nederlanders verwachten van een verzekeringsmaatschappij en belangrijk vinden. En daardoor ook wat a.s.r. belangrijk vindt. We willen graag voldoen aan de verwachtingen van Nederlanders.

”Veel van de verwachtingen vullen we bij a.s.r. al in en vinden wij heel normaal. Denk bijvoorbeeld aan het niet investeren in wapenhandel. We realiseren ons dat we nog niet zijn waar we willen zijn, maar we werken er elke dag aan om die verzekeraar te zijn die nuttig is. Zo bieden we op maat advies zodat je alleen verzekerd bent voor wat je echt nodig hebt.​

”De essentie van verzekeren voor a.s.r. is om mensen te helpen in geval van nood, bij schade of juist ook bij mooie dingen zoals het opstarten van een bedrijf. Dat is wat we iedere dag doen. Maar het gaat om meer. We willen ook ‘helpen door te doen’. We zijn al maatschappelijk betrokken sinds 1720 en geven belangrijke initiatieven graag een steuntje in de rug.

”We willen je graag laten zien wat we al doen om die verzekeraar te zijn, waar je graag verzekerd bent!”

​​

Lees ook:Kiemer in reclame: nieuwe kindvriendelijke zorgverzekeraar
Lees ook:Bennie Jolink maakt nu reclame voor ‘Aankoopverzekering’ SNS Bank
Lees ook:Absurd, onderwater zwemmende honden in Folksam-spotje
Lees ook:Here Today. Where tomorrow? vraagt Fortis in Curve-campagne
Lees ook:Tennisser Rafael Nadal bedankt deelnemers Postcode Loterij in spotje voor bijdrage stichting

6 reacties op “Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR

  1. A.Vrijkorte

    ASR geeft in haar reclame aan dat er goede adviseurs moeten zijn, met persoonlijk contact en advies op maat. Alles aanbieden kan iedereen. Vooral ASR (Amev) heeft in het verleden laten zien dat ze dit allemaal goed kunnen, alleen ASR moet hier bij vertellen dat dit is uitgelopen in de woekerpolis affaire. De mensen zo zegt ASR in de reclame weten waar ze mee bezig zijn. Dat maakt het dus diep triest want de adviseurs wisten hoe de rekeningen van de klant leeg liepen. Bovendien benadrukt de reclame dat geld van jou van jou blijft. Is ASR vergeetachtig.Hoe leg je dit uit en hoe durf je. ASR geeft aan dat het geld niet mag verdampen op de beurs ( dit is een kwestie van beleggen maar ook zeker van economische ontwikkeling) Het beleggen ging echter goed ( vaak mooie rendementen), maar het geld verdampte toch en hier kon ASR bij navraag geen antwoord op geven.
    Laat de klant het geld besparen en gebruiken voor waar het echt nodig is. Nadat ik stop met werken genieten van mijn pensioen. Nou dat heb ik geweten. Dure levensverzekeringen en leeglopende polissen en doorwerken dus tot 67 jaar.Maar genieten van mijn pensioen hoop ik ondanks de verzekeringen wel te doen. Dank je wel ASR. Je verwacht volgens de reclame integriteit. Ik niet meer.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jeroen

    De reclame van ASR is om diverse reden een toonbeeld van een marketingbureau dat ernstig in de vorige eeuw is blijven hangen:
    1) TV commercials zijn toch echt een beetje end-of-life;
    2) ASR wil zich onderscheiden als INTEGER. Dat is een no-brainer want dat verwachten we van alle financiële instituties. Andere (zorg)verzekeraars gebruiken dit argument al langer. ASR komt daarmee veel te laat en krijgt daarmee de schijn tegen (“we waren eerst OOK niet integer”)
    3) Wat is nu de Minimal Viable Propositione? Niet integriteit…

    Mijn conclusie is dat deze reclame behalve geldverslindend geen enkele positieve effecten zal opleveren hooguit een korte termijn TOM-effect…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Lisette

      Jeroen, echt. Je hebt werkelijk geen idéé waarover je praat.

      1) TV commercials zijn nog steeds hét medium om het overgrote deel van Nederland te bereiken. Daarnaast zet ASR ook heel veel andere media in binnen deze campagne, dus het is gewoon een optelsom. Check eerst je feiten voordat je wat stoms roept.
      2) Welnee. Juist door de tijd te nemen om goed na te denken voordat je dit ook gaat zeggen laat zien dat je het niet zómaar doet. Geen impulsbelofte, maar een wezenlijke manier van werken.
      3) Praat eens normaal Nederlands man, met je interessantdoenerige Engelse marketing-blabla. Wat zég je nou eigenlijk?!
      4) Top of mind zijn (op zowel korte als langere termijn) is voor een bedrijf als ASR misschien wel het allerbelangrijkst, aangezien ze met tussenpersonen werken en zo’n naam dan herkenning en vertrouwen moet oproepen.

      Overigens is het een verschrikkelijke campagne, met die tenenkrommende rap en die kansloze, overdreven handgebaartjes. Dat ben ik dan wél met je eens. Maar voor de rest… man man man.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Ronald

        ASR heeft het voor drie generaties verpest. “Integriteit”……… Waerdije polis, ik heb er drie. Het is list en bedrog! ASR? Nooit meer!

          /   Beantwoorden  / 
  3. Lisette

    Deze reclame is niets anders dan bortsklopperij onder het mom van zogenaamde zelfkennis.
    ASR heeft in hun bestaan één goede campagne gehad en dat was die van Ollie. Die deed echt wat hun strategie was. Helpen door te doen.
    Sindsdien alleen maar bagger en naar complimentjes vissen.
    Ik weet niet wie de marketing directeur is daar maar ik zou hem per direct ontslaan. Duidelijk niet in staat een richting aan het merk ASR te geven en is nu een beetje wild om zich heen aan het slaan met passieloze acreatieve rommel. Het bureau dat dit heeft gemaakt moet zich diep schamen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Erica

    Iedere keer dat die reclame van ASR voorbij komt raak ik ernstig geïrriteerd. Wij hebben 20 jaar geleden een levensverzekering annex risicodekking afgesloten met een looptijd van 30 jaar. Bij overlijden voor de einddatum wordt er een vast bedrag uitgekeerd. Er is ons “verzekerd” dat we in die 30 jaar een mooi bedrag bij elkaar kunnen sparen omdat er ieder jaar rente op rente wordt opgebouwd. Het rendement op deze verzekeringen is al jaren € 0,00. Als je dan belt met “die goede adviseur die mij wegwijs zou moeten maken” krijg ik te horen dat men te maken had met beleggingen die te weinig rendement hadden opgebracht. Er is dus geen sprake van “genoeg geld in kas dat ik niet krijg te horen dat mijn geld verdampt is”. Wat mij betreft moet ASR zich diep schamen dat ze met deze reclame hun bedrijf willen neerzetten.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.