Ajax-sponsor Oger wees ‘Johan, je jassie hangt klaar’-advertentie af

Jammer, de Amsterdamse herenmodezaak Oger durfde het niet aan onlangs, als adverteerder. De aangeboden actuele Jassie/Das-advertentie werd afgewezen, vanwege de gevoelige situatie onlangs rond Ajax en Johan Cruijff. Deed site Verse Reclame gisteren uit de doeken onder de kop ”Cruijff trekt het jassie nog niet aan.” Dat zit zo. Een paar weken tweette Anton-Jan Thijssen (@ajthijssen), naar aanleiding van het Cruijff-nieuws over zijn mogelijke functie bij Ajax: ‘Ik verwacht deze week wel ‘n ‘jassie van Cruijff-inhaker’ van Ajax’ pakkensponsor @dewereldvanoger.’ Hierop reageerde Jordi van de Bovenkamp (@JOR_ID) direct: ‘De Jas logisch!’ Anton-Jan stelde voor te gaan samenwerken, hij de copy, Jordi het design, en zo werd de afgebeelde inhaker geboren, verhaalt Verse Reclame. ”Bijgaande uiting is gepresenteerd aan – logisch – Oger. Die het bijzonder waardeerde, maar er – ook wel een beetje logisch gezien de situatie- niets mee wilde doen.” Hun banden met Ajax, als sponsor/supplier, zijn nauw en dat willen ze zo houden, is mijn inschatting. Het blog verder: ”Jammer. Maar: volg deze creatieven! Ze zorgen gegarandeerd voor humor en inspiratie in je timeline. Beiden zijn meester in woordgrappen en newsjacking, of live marketing zoals Anton-Jan het zelf liever noemt. Jordi pitchte bijvoorbeeld tijdens de Royal Wedding hype: ‘Burger-meisje trouwt met aanstaande King. Leest u mee Burgerking?’ Thijssen is partner van pr-bureau TBWABusted (en als zodanig mede verantwoordelijk voor deze goeie actie onlangs voor klant Adidas), Van de Bovenkamp’s Creative, maakt o.m. actuele designs voor Pauw & Witteman en De Pers. Aldus inhaakreclameblog Verse Reclame.

PS Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom Oger ‘m niet heeft geplaatst. Kan toch echt geen kwaad en zo’n uiting creëert zo alleen maar sympathie voor hun kledingmerk. Laten ze ook nog zien dat ze snel kunnen schakelen, ook al als voorbeeld voor veel weifelende of overbezorgde adverteerders. En Amsterdamse krant Het Parool had misschien wel een vrienden(inhaak)prijsje gerekend.

Lees ook:Oger krijgt strafwerk voor foute ‘feliciteerd Ajax’-reclame
Lees ook:Fabrikant Jori offert hond op ten behoeve van reclame meubellijn
Lees ook:Ajax/Feijenoord – gaan sponsors ABN Amro en Fortis goed samen?
Lees ook:Inhaker Amstel-bier slim aangepast aan kampioenschap Ajax
Lees ook:Ice Ice Baby leukt advertentie muziekzender Joe op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.