Spelers Ajax presenteren Adidas’ uit-shirts in Vondelpark

Stel je voor:  je staat met een groepje vrienden te ballen in een park en dan ineens dagen vier Ajacieden, en niet de minsten – gehuld in het nieuwe Ajax-uit-tenue van Adidas – je uit voor een partijtje. Dit gebeurde allemaal gisteravond in het Vondelpark in Amsterdam waar Jan Vertonghen, Siem de Jong, Miralem Sulejmani en Lorenzo Ebicilio tgv de introductie van dat mooie nieuwe lichtblauwe Ajax-uittenue een verrassingsbezoek brachten aan een nietsvermoedend vriendenteam. Vandaag is het nieuwe Ajax-uittenue, geïnspireerd op het uitshirt uit het seizoen 1982-1983, officieel gepresenteerd. Verantwoordelijk voor leuke actie en het in recordtempo gemaakte filmpje zijn bureaus TBWA\BEC en TBWA\Busted. Ajax speelt a.s. zondag tijdens de bekerfinale tegen

FC Twente in de Kuip voor het eerst in het nieuwe uittenue.

Voor de fans: de voorinschrijving voor het nieuwe uitshirt is al geopend; iedereen die het uitshirt uiterlijk woensdag 4 mei bestelt, ontvangt het voor de KNVB Bekerfinale thuis. De nieuwe uitcollectie is vanaf vrijdag 6 mei verkrijgbaar in de Official Ajax Fanshop, laten de bureaus nog weten.

Lees ook:Ajax-Feyenoord: advertentie moet Arena helpen vullen
Lees ook:Avondje Ajax-reclame: Jong Ajax en Ajax Vrouwen
Lees ook:Van Bronckhorst & zoon & Olli in Feyenoord-spot Blijdorp
Lees ook:Fox maakt reclame voor klassieker Feyenoord-Ajax
Lees ook:Even reclame maken voor Adidas’ nieuwe Ajax-voetbalshirt

6 reacties op “Spelers Ajax presenteren Adidas’ uit-shirts in Vondelpark

  1. Redactie, Michael

    @Picklewise: Mag ik even ‘protesteren’ tegen de suggestie, vervat in dat stukje op je site? ”The mainstream of the internet-users are unfamiliar with this kind of marketing-tricks. Marketeers are buying news, owners of websites receive more advertising money and the consumer is sleeping.” Dit is bij Reclamewereld beslist niet het geval, en vast elders ook niet, maar ik spreek niet namens dat pr-bureau van Adidas. Simpelweg een kwestie van een soort ruiltransactie, Maar wel: everybody happy. Zij komen met tekst en leuk filmpje, dat wij niet ter beschikking hebben, wij denken dat onze lezers dit leuk zullen vinden. Tuurlijk, goeie reclame voor Adidas, maar die bron wordt duidelijk vermeld. En is dus geen rooie cent over de toonbank gegaan, in welke vorm dan ook (zelfs geen gratis uitshirt van Ajax, helaas ;-) .

      /   Beantwoorden  / 
  2. AJ

    Michael\Picklewise; ik heb reeds gereageerd op de site van Picklewise. Discussie altijd goed. Uitgerekend op deze blog vind ik het overigens niet zo raar dat er over ‘reclame’ gesproken wordt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Picklewise

    Discussie is inderdaad leuk en ook nodig.

    Ik vind het een prima campagne zoals aangegeven, en iedere marketeer vind het natuurlijk prima dat op deze manier supporters worden bereikt.

    Mijn probleem is dat er op de site nergens aangegeven wordt dat het een reclamefilmpje is. Er wordt zelfs aangegeven dat het stukje is dat door de redactie is ingegeven en geschreven.
    “nieuws Door: Redactie op 3 mei 2011″

    De reactie’s die op mijn bericht worden gegeven op ajaxlife zijn alleszeggend. Men heeft niet door dat men een advertentie leest (“advertenties zijn toch banners”).Als bedrijven zich zo makkelijk kunnen gaan inmengen in nieuwsrubrieken dan wordt het een jungle.

    Voor merken zijn dit hele interessante ontwikkelingen, maar waar ligt de grens?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @Picklewise Er staat duidelijk in het bericht, nog vóór de overlees, welke bureaus verantwoordelijk zijn. Dat zijn, en die namen zijn redelijk bekend bij de bezoekers van Reclamewereld, pr/reclamebureaus. Dus? De bron stond er gewoon bij, niets geheimzinnigs aan met andere woorden.
    Maar, toegegeven, goeie -gratis- reclame voor Adidas. Maar dat mag van mij in dit geval, want verdiend. Everybody happy. Goeie reclame voor Reclamewereld ook. Wat mij betreft een nuttige (en leuke) contentdeal zoals dat tegenwoordig heet, een soort ruiltransactie. Of, zoals de bureaus in kwestie dit noemen: de registratie van een pr-stunt. Belangrijk: de bezoekers blijken ook happy, want uit mijn bezoekersoverzicht komt naar voren dat dit stukje door velen is gelezen.
    En ik kreeg er niet één vraag over, ook/zelfs niet van de reguliere reaguurders uit de reclame/mediawereld.
    Conclusie: de ‘consument’ is wellicht meer reclame-literate dan jij denkt. Van belang is wel dat iedereen zich een beetje aan de spelregels houdt (net als bij voetbal haha).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.