Dirk (leuk) en Volvo (slap) haken in op inauguratie Barack Obama

Dat was makkelijk inhaken, de dag van de inauguratie van Barack Obama was al zó lang bekend. Dirk van den  Broek gaat weer op de leuke tour, net als destijds op prinsjesdag met die tassen. Opvallend, geen hele pagina, en ook niet op een prominente plaats in de krant. Een rode vrachtwagen staat bij het Witte Huis (met rode tulpen in de winter) van de zwarte man, met de leus ‘Je moet ergens beginnen met zo’n begrotingstekort.’ Volvo gooit er wel een hele pagina tegen aan, zwartwit, met Obama die toekijkt. Met ‘Welcome to the age of we!‘ speelt ‘t -nog steeds- Amerikaans/Zweedse automerk in op het samentijdperk van Obama, van alles delen. Op ‘n nog geforceerde manier, vind ik. Lees maar: ”Als Volvo onderschrijven wij deze visie al vanaf onze oprichting in 1927. Volgens Volvo is het leuker als het met anderen deelt.” Enzovoorts. En wat delen we? Veiligheid, veiligheidsinnovaties dus (soms met andere merken, zoals hun driepuntsgordel, waarmee ongetwijfeld heel goed is verdiend). Nee, dan kan bij andere automerken allemaal niet. Volvo’s slogan: ”Life is better lived together.” Plus: Volvo. for Life. Slap.

Lees ook:Volvo maakt reclame voor eigen Pocito-kinderfietshelmen
Lees ook:De klant is Koning, letterlijk, pocht Volvo in inhaakreclame
Lees ook:Blinde Turkse artiest schildert ‘geheime’ nieuwe Volvo S60
Lees ook:Schone Zweedse lucht in de reclame bij Volvo
Lees ook:Rumoer rond Zweeds ‘ophaalreisje’ als reclame-actie Volvo C30

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.