Dirk haakt groots in op Prinsjesdag met ‘Blijf scherp’-waarschuwing

Prinsjesdag 08 en de Begroting, actueel inhaken geblazen. Die begroting is inmiddels oud nieuws, maar Kruidvat (leuk: Prijsjesdag. Bezuinigen begint vandaag), Telfort (Besparen kan zó leuk zijn), ABN Amro (Hoog tijd voor een persoonlijk financieel plan) en Mercedes-Benz Trucks (Iedereen gaat erop vooruit) trekken zich er niets van en maken hun eigen nieuws vandaag in de krant. Maar de showstopper is ongetwijfeld Dirk. Met een kleurenspread (= dubbele pagina) in De Telegraaf. De boodschap is duidelijk: blijf scherp. Waarschuwt Dirk nogmaals (gemaakt door reclamebureau XXS). Schatbewaarder Wouter Bos moet erom lachen, JP niet, die kijkt slechts voornaam. Vanwege al die Dirk-tassen, die erin zijn gemonteerd. Zou het kabinet -lees de RVD- hier bezwaar tegen aantekenen, wegens ''commercieel misbruik'', verwijzend naar het portretrecht? Dirk hoopt natuurlijk van wel.

 

 

Lees ook:Reclametassen-oorlogje: Dirk ruilt ‘Wouter-tas’ in
Lees ook:Dirk haakt weer in op Derde Dinsdag, nu met broekriem
Lees ook:Dirk speelt met Catshuis en een peiling van De Hond
Lees ook:‘Groothandelsprijzen voor particulieren’ in Dirk-reclame
Lees ook:Dirk speelt reclamebureautje en toont prijzenkast

3 reacties op “Dirk haakt groots in op Prinsjesdag met ‘Blijf scherp’-waarschuwing

  1. joop

    Briljante advertentie !!

    Ga zo door Dirk

    Joop

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Piet Hein Smit, directeur van reclamebureau XXS, dat de fraaie Dirk-uiting maakte, legt vandaag in De Telegraaf op Zondag uit waarom ze geen trouble verwachten van RVD/kabinet: ”We hebben ervaring en in principe zijn rechters, wanneer het om een sympathieke uiting gaat, coulant. Natuurlijk zetten we deze kabinetsleden in de schijnwerpers, maar we doen ze geen geweld aan. Maken geen karikatuur van ze en zetten ze niet in een kwaad daglicht. Het enige dat we hebben gedaan is er een boodschappentas bij geshopt, volstrekt realistisch gezien de teneur van de troonrede en vooral ook het gevoel van het volk.”

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    ‘Wij hebben Dirk gemeld dat commercieel gebruik van portretten van ministers niet is toegestaan. Daar waren ze het bij de supermarktketen snel mee eens en ze hebben ons schriftelijk beloofd om het nooit meer te doen’, aldus een woordvoerder in BN/De Stem. Meldt Elsevier Retail. De RVD heeft niet gedreigd met een rechtszaak bij een volgende overtreding.
    Dirk van den Broek jr. geeft toe dat het bedrijf fout zat met de twee pagina’s vullende advertentie. ‘We zijn ondeugend geweest, maar de advertentie was niet kwetsend. Uit de brief van de RVD proefde ik dat ze niet heel boos waren. Misschien hebben ze de foto wel met een glimlach om de lippen bekeken. Onze klanten konden de stunt in elk geval wel waarderen, we hebben in ons bestaan nog nooit zoveel reacties gekregen op een advertentie.’

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.