Anti-musical reclame van Verkade maakt De Opportunisten boos

Opportunisten Verkade TweelingDaar zijn die meiden van Verkade ineens weer. Maar dan anders. En weer eigentijds, aldus de fabrikant. In een nieuwe, musical-achtige commercial, samen met koks. ”Die bijna niets zegt over het product zelf,” schreven we hier eerder. Het merk moet anno 2015 nu namelijk komen te staan voor ‘vrolijkheid, optimisme en dynamiek.’ Kijk, dan roep je het wel over je af. De Opportunisten vertelden mij dat hun die ‘abominabel gedanste’ commercials waren opgevallen. To put it mildly. Niet  alleen  gewoon ‘uiterst slechte reclame’ in het algemeen, maar ook voor demusical in het bijzonder. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt).

De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Spotje Gerard Joling voor Simpel tergt De Opportunisten
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.